صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

گل آرا: تا کرسی بین‌المللی نداشته باشیم، اشتباهات داوری به ضررمان خواهد بود/ نمی‌خواهم فقط یک‌ مسافر کنار بوکسورها باشم

۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۳۷۰۱
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
مربی تیم ملی بوکس گفت: حضور در تورنمنت گروزنی روسیه میدان یادگیری و سفر آموزشی خوبی برای من بود و نکات زیادی از استادم یاد گرفتم.

فروتن گل‌آرا درگفت‌وگو با میزان، درخصوص عملکرد نمایندگان کشورمان در تورنمنت بوکس گروزنی اظهار داشت: ۱۱ کشور از جمله قزاقستان، قرقیزستان و ... در این تورنمنت حضور پیدا کردند و روسیه و جمهوری چچن هم چند تیم داشتند. در مجموع این رقابت‌ها سطح فنی بالا و مطلوبی داشت و به تیم ما کمک شایانی کرد.

وی افزود: بوکسور‌های ما در این مسابقات عملکرد قابل قبول و مطلوبی داشتند و می‌توانستند مدال‌های بیشتری کسب کنند، اما متاسفانه قصه نخ نمای داوری و حق خوری که گفتنش دیگر جالب نیست، گریبان تیم ما را گرفت.

*با حضور در مسابقات تدارکاتی، بچه‌ها آمادگی روانی و جسمانی بهتری پیدا می‌کنند

مربی تیم ملی بوکس ادامه داد: در هر دو بازی نیمه نهایی و مبارزه اشکان رضایی در یک چهارم نهایی واقعا حق خوری بیش از حد مشخص بود که امیدوارم دیگر هیچ وقت برای هیچ بوکسوری تکرار نشود.

وی درباره تاثیر این رقابت‌ها روی عملکرد موسوی و شریفی در هانگژو تصریح کرد: این دو بوکسور هرچقدر بیشتر در تورنمنت و بازی تدارکاتی باشند، از نظر آمادگی روانی و جسمانی شرایط بهتری پیش از هانگژو پیدا می‌کنند. همین اردوی مشترک اردن و تورنمنت گروزنی کمک کننده است، اما قرعه و شرایط بچه‌ها در روز مسابقات خیلی روی عملکردشان تاثیرگذار است.

*امیدوارم در هانگژو ناداوری گریبان بوکسور‌های ما را نگیرد

گل آرا درباره اینکه برای جلوگیری از ناداوری احتمالی در هانگژو چه باید کرد، گفت: تا زمانی که کرسی بین‌المللی بخصوص در قسمت داوری نداشته باشیم این قصه تکرار خواهد شد، اما فدراسیون نامه‌ای به فدراسیون بوکس روسیه فرستاد و اعتراض خود را به داوری‌ها در این تورنمنت اعلام کرد که قطعا بی تاثیر نخواهد بود و بازتاب خوبی خواهد داشت. با تمام این‌ها فعلا دست‌مان به جایی بند نیست و امیدوارم در هانگژو ناداوری گریبان بوکسور‌های ما را نگیرد.

پیشکسوت بوکس درباره تجربه مربیگری در تیم ملی تصریح کرد: حضور در تورنمنت گروزنی یک میدان یادگیری و سفر آموزشی خوب برای من بود و نکات زیادی از استاد بوکس خودم حسین نهرودی یاد گرفتم. قطعا هنگام هدایت بوکسورها در مسابقات کوچک‌تر، بار روانی کمتری روی دوش مربی است، اما حس مسئولیت همان حس است و مربی باید تمام توان خود را بگذارد. به هر حال مربیگری در تیم ملی حس و حال و شرایط خاص خود را دارد.

*تنها دغدغه من این است که تاثیر مثبت داشته باشم 

گل آرا در پایان خاطرنشان کرد: دیگر دوران مسابقه دادن و مبارزه خودم تمام شده و در هر صورت با نمره قابل قبول و یا با عملکرد ضعیف به این قصه پایان دادم و فعلاً در کسوت مربی در خدمت بوکس ایران هستم؛ البته در مربیگری هم هنوز یاد می‌گیرم. تنها دغدغه من این است که تاثیر مثبت داشته باشم و صرفا یک مسافر در مسابقات نباشم. به هر حال باید خیلی از مسائل را به گذر زمان سپرد تا هه چیز مشخص شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *