صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کشتی‌گیران واجد شرایط برای المپیک ۲۰۲۴ چگونه انتخاب می‌شوند؟

۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۳۵۴۶
اتحادیه جهانی کشتی مراحل مقدماتی و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را منتشر کرد.

خبرگزاری میزان - کشتی‌گیران برای راه یابی به المپیک پاریس ۳ رویداد کشتی شامل رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی قاره‌ای ۲۰۲۴ و رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ را در پیش خواهند داشت. در مجموع (۱۸ وزن) سه سبک آزاد، فرنگی و زنان (هر سبک ۶ وزن) ۱۶ کشتی‌گیر سهمیه المپیک را بدست می‌آورند و مجموع سهمیه‌های المپیک ۲۸۸ سهمیه خواهد بود که هر کشور می‌تواند در هر وزن حداکثر با یک کشتی‌گیر به میدان برود.

در همین راستا خلاصه‌ای از فرآیند انتخاب کشتی‌گیران برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شرح زیر است:

مرحله ۱ - در مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۳ (۱۶-۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳) هر ۴ مدال آور در هر وزن المپیکی، همچنین برنده کشتی بین بازنده‌های مدال برنز که این اولین تغییر بزرگ در روند انتخابی المپیک توکیو است. در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، هر کشتی‌گیر که در یک مسابقه مدال شرکت می‌کرد، به طور خودکار کشور خود را به المپیک در آن وزن می‌رساند. اکنون بازنده‌های هر مسابقه مدال برنز برای رسیدن به المپیک کشتی خواهند گرفت.

مرحله ۲ - از ۴ تورنمنت قاره‌ای (مارس - آوریل ۲۰۲۴) ۲ فینالیست در هر وزن المپیک از مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای پان آمریکن، آسیایی، آفریقایی و اروپایی این تنها مرحله از روند انتخابی است که مانند روند انتخابی المپیک ۲۰۲۰ باقی می‌ماند. فینالیست‌های هر تورنمنت قاره‌ای به المپیک اعزام می‌شوند که در مجموع ۸ مسابقه مقدماتی در هر وزن برگزار می‌شود.

مرحله ۳ - از مسابقات انتخابی المپیک جهانی ۲۰۲۴ (مه ۲۰۲۴) ۲ فینالیست در هر وزن المپیکی برنده کشتی بین دو برنده مدال برنز باز هم این تغییری نسبت به روند انتخابی المپیک توکیو است. در سال ۲۰۲۱ فقط فینالیست‌ها به فینالیست‌های المپیک راه یافتند. این بار، برندگان مدال برنز برای کسب مقام نهایی انتخابی المپیک کشتی خواهند گرفت.

تنها کشور‌هایی می‌توانند کشتی‌گیران خود را به این مسابقات اعزام کنند که در مراحل اول و دوم سهمیه کسب نکرده باشند.

در صورت وجود داشتن سهمیه استفاده نشده به دلیل انصراف، تخلف دوپینگ یا عدم شرکت، این سهمیه به بهترین کشتی‌گیر بعدی در آن وزن منتقل می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *