صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم قصدی برای خداحافظی از کشتی ندارد/ محمدیان: ۴ سال خانه‌نشینم کردند، اما می‌خواهم با دست پُر برگردم

۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۳۲۹۴۴
نفر سوم کشتی آزاد جهان قصد دارد برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شانسش را امتحان کند.

خبرگزاری میزان - محمدحسین محمدیان، دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۱۴ که یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و جهانی ۲۰۲۲ بلگراد بود، اما در هر دو مسابقه را برخلاف انتظار عنوانی کسب نکرد و طبق چرخه باید در مسابقات قهرمانی کشور کشتی می‌گرفت، ولی با ارائه مدارک پزشکی از این کار خودداری کرد.

با وجود درخواست محمدیان برای کسب جواز مستقیم حضور در جام تختی، به او این فرصت داده شد که در انتخابی جام تختی کشتی گرفته و سهمیه بگیرد، اما او در رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم انتخابی جام تختی در قروه غایب بود و با تصمیم کادر فنی از چرخه انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ کنار گذاشته شد.

به دنبال حذف محمدیان از چرخه انتخابی تیم ملی این صحبت در محافل کشتی مطرح شد که وی قصد خداحافظی از دنیای قهرمانی را دارد، اما پسر عسگری محمدیان، دارنده ۲ مدال نقره المپیک، عنوان کرد: امسال هم کشتی می‌گیرم. سال قبل باختم و نمی‌خواهم این ناکامی را توجیه کنم، مربیان می‌دانستند که بیماری سختی داشتم و روی تخت افتاده بودم. در هر حال آن ۳-۴ کشتی را گرفتم و سپس یک هفته‌ای در بیمارستان بستری شدم.

وی درباره غیبتش در رقابت‌های انتخابی امسال، گفت: یک آسیب دیدگی داشتم و به همین دلیل به مسابقات نرسیدم. من اهل مصاحبه نیستم و سال قبل المپیک است و تمام زورم را می‌زنم تا به این رقابت برسم. ۴ سال در زندگی‌ام خانه‌نشین بودم و من را محروم کرده بودند. بعد از آن ۴ سال برگشتم و باز می‌خواهم دست پر بیایم. تمام توانم را می‌گذارم تا یک مدال خوش رنگ را به دست آورم.

محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: از صمیم قلب برای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی آرزوی موفقیت دارم. کشتی‌گیران اعزامی دوست‌های صمیمی من هستند و می‌دانم چقدر زجر کشیدند و تلاش کردند، امیدوارم بتوانند خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را به دست آورند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *