صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی زائران اربعین در سال/مرز مهران رتبه اول و مرز شلمچه رتبه دوم از نظر تردد زوار را دارد۱۴۰۲

۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲:۳۱
کد خبر: ۴۷۳۲۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افزایش زائران در سال جاری یکی از ویژگی‌های خاص زیارت اربعین بود به گونه‌ای که در بعضی از روز‌ها تجربه ۲۰ تا ۳۰ درصد و بعضی از روز‌ها تجربه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش را در مرز‌های مختلف شاهد بودیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، ضمن تقدیر از مسئولان کشور عراق برای ارائه تسهیلات به زائران اربعین حسینی، گفت: افزایش زائران در سال جاری یکی از ویژگی‌های خاص زیارت اربعین بود به گونه‌ای که در بعضی از روز‌ها تجربه ۲۰ تا ۳۰ درصد و بعضی از روز‌ها تجربه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش را در مرز‌های مختلف شاهد بودیم.

وی ادامه داد: برای کاهش ایستایی زائران سامانه سجا تعریف شده که از یک طرف بررسی و کنترل می‌کنند و طرف دیگر فقط مهر می‌کنند، و در مرز مهران با توافقی که با طرف عراق داشتیم وارد شدن زائران به عراق را فقط طرف ایرانی بررسی و کنترل می‌کند و طرف عراقی فقط مُهر می‌کنند و از دیشب نیز مرز شلمچه در زمانی که زائر گذرنامه خود را تحویل افسر پلیس دهد ۴ ثانیه بیشتر ایستایی ندارد و سمت عراق هم فقط کنترل طرف ایرانی را می‌پذیرد و زوار از این مسیر عبور می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور گفت: تا به امروز به جز یک مورد حادثه تصادفات در کشور ایران نداشتیم و این هم در جای خود جزء بی‌نظیر‌های این سفر معنوی است.

وی از هموطنان خواست: در این چند روز مانده به پایان سفر اربعین که بیشترین حجم برای رسیدن به کربلا می‌شود مردم سفر خود را مدیریت کنند و سفر معنوی خود را به دقایق آخر موکول نکنند.

سردار رادان افزود: از ابتدا از مردم درخواست کردیم که برای این سفر گذرنامه زیارتی انتخاب کنند و به واسطه اینکه امکان چاپ و تحویل آن برای ما به صورت ساده‌تر و سرعتی‌تر است خوشبختانه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست گذرنامه‌ای که بود بالای ۸۰۰ هزارتای آن‌ها زیارتی بود که ۹۸ و نیم درصد تحویل داده شدند و همکاران ما و اداره پست در تلاش هستند که زمان تحویل به حداقل برسد.

مرز مهران رتبه اول و مرز شلمچه رتبه دوم از نظر تردد زوار را دارد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مرز مهران رتبه اول و مرز شلمچه رتبه دوم از نظر تردد زوار را دارد و میزان خروج از کشور زائران و میزان ورود به کشور تقریبا عدد ۵۰ را نشان می‌دهد یعنی ۵۰ درصد آنچه که زائران از کشور خارج شده، وارد کشور شده اند.

سردار رادان افزود: مرز چذابه امسال یک ویژگی خاص‌تری در مقایسه با سال گذشته داشت و آن اینکه با همکاران طرف عراقی به این توافق رسیدیم که اتباع خارجی از این مرز عبور کنند.

وی گفت: در حال حاضر برای خروج اتباع افغانی مشکلی وجود دارد و آن هم بواسطه این است که مدارک مثبت برخی از اتباع افغان کامل نیست و همکاران بنده در دهلاویه تلاش می‌کنند با بررسی مدارک مثبت اتباع افغان تا حد امکان مشکل آنان را رفع کنند، ولی تردد زوار پاکستانی به راحتی انجام می‌شود و هیچ مشکلی از نظر رفت و آمد ندارند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: تا کنون خروج زوار از مرز‌ها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است و نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر هم وارد کشور شده اند.

سردار رادان در خصوص دیگر مرز‌های کشور نیز گفت: مرز خسروی سومین مرز در رابطه با ورود و خروج زوار است که به نظر می‌رسد در سال آینده مرز خسروی یکی از مرز‌های مهم باشد، و ورود و خروج از مرز باشماق نیز در حال افزایش است، اما همچنان مرز مهران رتبه اول و مرز شلمچه رتبه دوم از نظر تردد زوار را دارد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
حمیدرضا
|
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
مرزخسروی دروازه اصلی کربلای معلی است و انشاءالله با عنایات خاصه ارباب امسال قطعا تردد ازمرزخسروی افزایش دو برابری یا بیشتر رو خواهد داشن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *