صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دیدار وزیر امور خارجه با بشار اسد/امیرعبداللهیان: ایران در کنار سوریه قرار دارد

۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱:۳۸
کد خبر: ۴۷۳۲۲۲۴
وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جمهور سوریه گفت که جمهوری اسلامی ایران در تکمیل روند مبارزه با تروریسم همچنان در کنار سوریه قرار دارد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در ادامه دیدار‌های خود در دمشق با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام‌های آیت‌الله رئیسی به بشار اسد، بر دعوت رئیس جمهور کشورمان از وی جهت سفر به تهران تاکید کرد.

«امیرعبداللهیان» در این دیدار گفت: در گفت‌وگو‌های دیروز با نخست وزیر و وزیر خارجه، روند اجرای توافق‌های ۲ کشور در سفر رئیس جمهور به دمشق را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم و تاکید کردیم که توافق‌های انجام شده میان ۲ کشور از جمله اسناد امضا شده در سفر آیت‌الله رئیسی به دمشق با دقت مورد اهتمام، پیگیری و اجرا قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه دولت، ملت و ارتش سوریه یک جنگ جهانی تروریستی علیه خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، اظهار کرد: اکنون سوریه در بهترین شرایط خود قرار دارد و خوشحالیم که امروز منطقه و جهان متوجه واقعیت و قدرت سوریه شدند؛ هر چند دشمنان سوریه در تلاش هستند با توسل به تحریم و فشار اقتصادی بر دولت و ملت سوریه، اهداف سیاسی خود در قبال این کشور را دنبال کنند.

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که در روز‌های سخت سوریه در کنار این کشور بود، در شرایط جدید نیز همچنان در کنار سوریه و ملت آن خواهد بود.

وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم احترام همه طرف‌ها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در تکمیل روند مبارزه با تروریسم همچنان در کنار سوریه قرار دارد.

وی روند روابط ایران و عربستان را در حال پیشرفت توصیف و آن را به نفع ۲ کشور و کل منطقه دانست و از سرگیری حضور و فعالیت سوریه در اتحادیه عرب و تقوبت روابط سوری - عربی را مایه خرسندی خواند.

در عین حال، بشار اسد در ابتدای این دیدار، پیوستن ایران به گروه بریکس را به دولت و ملت ایران تبریک گفته و اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد که جهان در حال تغییر است و آنچه ما و شما برای آن ایستادگی کردیم، درست بود.

رئیس جمهور سوریه راهبرد آمریکا را در منطقه برای تامین منافع خود، ایجاد و دامن زدن به تنش و بحران میان کشور‌ها و ملت‌های منطقه اعم از اختلاف شیعه و سنی و یا عربی ایرانی خوانده و از ابتکار عمل ایران برای تقویت روابط با کشور‌های عربی منطقه استقبال کرد و آن را اقدامی فوق راهبردی دانست.

در این دیدار روند سیاسی تحولات سوریه، روند آستانه، روابط سوریه و اتحادیه عرب، تحولات فلسطین و برخی دیگر از موضوع‌های مورد اهتمام منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در پایان سفر خود به سوریه، دمشق را با بدرقه «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور به مقصد «بیروت»، پایتخت لبنان ترک کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *