صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

به بهانه بدهی ۲۰ میلیاردی باشگاه شهرداری ارومیه| تراویسا: تحریم بهانه‌ای بیش نیست/ ۷ سال فقط قول الکی داده‌اند + عکس

۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۱۹۷۲
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی سابق تیم‌ والیبال شهرداری ارومیه پس از ۷ سال بازهم از عدم پرداخت طلب خود و پسرش سخن گفت.

خبرگزاری میزان - سال گذشته بود که میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ که قرار بود به میزبانی شهر ارومیه برگزار شود به دلیل بدهی کهنه و چند میلیاردی این باشگاه به خانواده تراویسا و یک پشت خط‌زن فنلاندی و همچنین عدم اجازه این باشگاه از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی، لغو شد. این در حالیست که بدهی حدوداً ۲۰ میلیارد تومانی باشگاه‌های شهرداری ارومیه به طلبکاران خارجی خود در ابتدا بسیار کمتر از این رقم بوده، اما با بی‌توجهی مسئولان ورزشی و استانی این شهر از سال ۱۳۹۵ تاکنون به مبلغ هنگفت ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. 

ماجرا از این‌قرار است که پس از عنوان سومی شهرداری ارومیه در لیگ برتر ۱۳۹۴ مسئولان این تیم عزم خود را برای کسب نخستین قهرمانی این شهر در لیگ برتر والیبال جزم کردند و از همین رو ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ احد یوسفی، مدیرعامل وقت باشگاه شهرداری ارومیه در نشستی خبری، لوبومیر تراویسا را رسما به عنوان سرمربی فصل جدید تیم والیبال شهرداری ارومیه معرفی کرد. پس از گذشت کمتر از یک ماه و در روز ۴ خرداد ماه دراگان تراویسا که یکی از پاسور‌های سرشناس در سطح اروپا بود و عناوین مختلفی را با تیم ملی ایتالیا کسب کرده بود با نظر پدرش به تیم شهرداری ارومیه پیوست. همچنین با نظر تروایسای پدر، آندره پوزی هم به عنوان دستیار به تیم ارومیه‌ای پیوست.

با توجه به فهرستی که در اواخر سال ۲۰۲۱ از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اعلام شد، باشگاه شهرداری ارومیه همچنان در پی شکایت تعدادی از اعضای خارجی و سابق این تیم و عمل نکردن به تعهدات مالی خود از سوی فدراسیون جهانی والیبال به محرومیت سراسری از نقل و انتقالات بین‌المللی و حضور در مسابقات تحت نظر FIVB محروم است.

گفته می‌شود باشگاه شهرداری ارومیه باید مبلغی حدود ۱۵ میلیارد تومان به تراویسای پدر و پسر و همچنین ۳۰ هزار دلار به اضافه ۵۰۰ فرانک سوئیس به آندره پوزی بپردازد. البته این مبالغ جدا از مبلغی است که این باشگاه باید به عنوان مبلغ قرارداد اویانسیوو، قطر پاسور فنلاندی پرداخت کند چرا که از مبلغ قرارداد این بازیکن فنلاندی حدود ۱۳۲ هزار یورو باقی مانده بود که با عدم پرداخت از سوی باشگاه ارومیه‌ای ماهیانه ۵ درصد به این مبلغ اضافه شده و اکنون به حدود ۱۸۰ هزار یورو رسیده است.

در حالی که پس از گذشت ۷ سال عزمی از سوی مسئولان باشگاه رو به افول شهرداری ارومیه برای پرداخت بدهی‌ها نیست، این تیم پس از سقوط به دسته یک در نهایت با نگاه محبت آمیز فدراسیون والیبال و دستور ویژه داورزنی به لیگ برتر ۱۴۰۲ بازگشته است؛ خبری که تاحدودی توانست التیامی بر زخم‌های علاقمندان به این تیم در پایتخت والیبال ایران باشد.

از همین رو لوبومیر تراویسا در گفت‌وگو با میزان، ضمن تمجید از میزبانی شایسته شهر ارومیه از رقابت‌های قهرمانی آسیا در مورد تداوم بدعهدی مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه در پرداخت بدهی‌ها، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا را دنبال می‌کردم و به نظرم کاملا مشخص بود که والیبال، تفریح شگفت انگیز مردم ارومیه است و دیوانه‌وار این رشته را دوست دارند؛ چیزی که در دنیا کم‌نظیر است. واقعا علاقمندان والیبال در این شهر لایق باشگاهی هستند که به آن‌ها، بازیکنان و کادرفنی احترام بگذارد. 

سرمربی سابق تیم شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: سال‌هاست که منتظر پول‌مان هستیم و با اینکه بار‌ها مدیران مختلف به ما قول داده‌اند، اما در نهایت هرگز این کار را نکردند. در چنین شرایطی باید فدراسیون والیبال ایران این شرایط بد را کنترل کند و به نظرم می‌تواند نقشی در حل و فصل شدن این پرونده داشته باشد.

تراویسا در پایان گفت: فدراسیون والیبال ایران در FIVB حساب بانکی دارد و این اظهارات باشگاه شهرداری ارومیه در مورد اینکه به خاطر تحریم‌های بانکی و نقل و انتقالات مالی امکان پرداخت پول نیست، کاملا کذب است. در چند نامه آخری که باشگاه شهرداری ارومیه ارسال کرده بود، همواره قول پرداخت بدهی را داده بودند، اما عملا بعد از ۷ سال هنوز به پول‌مان نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *