صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهره‌برداری از ۵ هزار دستگاه شارژ خودروی برقی تا سال ۱۴۰۳ در تهران/ برقی‌سازی تهران به ارزان‌سازی شهر منجر می‌شود

۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱:۱۴
کد خبر: ۴۷۳۱۷۱۴
شهردار تهران از نصب ۵ هزار دستگاه سارژ خودروهای برقی تا انتهای سال ۱۴۰۳ در بیش از یک هزار و ۷۰۰ نقطه پایتخت خبر داد.

خبرگزاری میزان - مهدی چمران، امروز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ در آیین بهره برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در قالب هفتادمین رویداد امیدوافتخار گفت: در انتظار ورود اتوبوس هستیم و به امید خدا اتوبوس ها و خودروهای برقی بتوانند جایگزین اتوبوس های فعلی شوند و عدم ورود ۸ ساله اتوبوس به تهران را جبران کنند و اتوبوس های برقی داخل کشور ساخته شود.

رئیس شورای شهر افزود: باید اتوبوس‌های معمولی را با برقی جایگزین کنیم تا مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: یک سال و نیم پیش در خدمت ریاست شورا و اعضای شورای شهر تهران ۹۰ کلان پروژه را تشریح کردیم، یکی از آن‌ها برقی سازی تهران بود و ضرورت دارد تهران به سمت برقی شدن پیش برود، تهران در یکی از بهترین نقاط کشور قرار دارد و با نوع زیست ما امروز یکی از نقاط آلوده در بعد هواست و یکی از نقاطی که مشکلات زیست محیطی آن به صورت روشن اسباب زحمت شهروندان را فراهم کرده است، لذا باید به سمت و سویی حرکت کنیم که با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط را بهبود دهیم و با برقی شدن رفاه، آسایش و سلامت را به ارمغان بیاوریم.

وی ضمن اشاره به اینکه در ۱۵ ایستگاه ۷۴ دستگاه شارژ مستقر شده و در افق تفاهم انجام شده نصب ۵ هزار دستگاه تا انتهای سال ۱۴۰۳ در بیش از یک هزار و ۷۰۰ نقطه پیش بینی شده که ادامه داد: با تکیه بر توان داخل و ظرفیت‌های بین‌المللی اتوبوس برقی را در این مسیر در اولویت قرار دادیم و امروز شهرداری تهران هزار دستگاه اتوبوس برقی را قرارداد بسته و همچنین ۵۰ هزار تاکسی برقی به صورت ویژه مد نظر قرار است.

شهردار تهران افزود: از سوی دیگر تولید و ورود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی نیز در دستور کار داریم چرا که ۱۳ درصد آلودگی تهران به واسطه موتور‌های کار است که پیمایش بالایی دارند و همچنین بحث اسکوتر و الگو‌های مختلفی از حمل و نقل نیز در دستور کار است تا بتوانیم الگوی جدیدی را در تهران حاکم کنیم.

وی بیان کرد: از مدت‌ها قبل تلاش می‌کردیم از محل صرفه جویی‌ها تأمین انرژی مورد نیاز این حوزه را محقق کنیم، لذا با توافق وزارت نیرو چراغ‌های ۱۴۰ وات به بالا به ال‌ای دی تبدیل شدند و ۵۷ هزار مگاوات برق صرفه جویی کردیم، بی تردید به سمت ارزان سازی تهران می‌رویم که یکی از الگو‌های این کار همین برقی سازی تهران است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *