صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رژیم صهیونیستی از نظر نظامی و سیاسی با تشدید مقاومت فلسطین در حال شکست است

۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷:۲۶
کد خبر: ۴۷۳۱۶۵۱
افزایش عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری در هفته‌های اخیر باعث ایجاد نگرانی شدید در محافل صهیونیستی شده است.

خبرگزاری میزان - مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از تشدید عملیات‌های مقاومتی پس از حملات الخلیل و حواره در کرانه باختری اشغالی خشمگین هستند.

این امر باعث شده است که افسران ارشد ارتش و امنیتی این رژیم اعتراف کنند که نتوانسته‌اند موج بی‌سابقه چنین حملاتی را کنترل کنند. 

به گزارش «میدل ایست آی»، عملیات الخلیل دوباره رژیم صهیونیستی را که از شوک عملیات حواره نجات نیافته بود، شوکه کرد. ۲ گردان از ارتش این رژیم برای یافتن عاملان این عملیات مستقر شدند.

از آنجایی که گروه‌های مقاومت در تلاش برای ایجاد جبهه‌هایی برای حمله مستقیم به اشغالگران هستند، اوضاع برای رژیم صهیونیستی پیچیده شده و به احتمال زیاد به زودی عملیات‌های مقاومتی بیشتری انجام خواهد شد. 

عدم توانایی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از عملیات‌های مقاومتی

در واقع، رژیم صهیونیستی احتمال وقوع عملیات‌های مشابه به ویژه خارج از جنین را رد نمی‌کند، زیرا رژیم اشغالگر نتوانسته است گروه‌های مقاومت را بازدارد. 

احزاب افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی بار دیگر انگشت اتهام را به سوی «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم نشانه رفته‌اند. آن‌ها خواستار بسته شدن روستا‌های فلسطینی در کرانه باختری و بازگرداندن پست‌های بازرسی هستند. آن‌ها همچنین کابینه را به بلاتکلیفی متهم کرده و می‌گویند که اکنون راه در کرانه باختری برای عملیات‌های مقاومتی ایجاد شده است.

واضح است که عامل بازدارندگی رژیم صهیونیستی تضعیف شده و این امر منجر به افزایش تعداد درخواست‌ها برای انتقام و ترور هدفمند رهبران فلسطینی ساکن در نوار غزه و فراتر از فلسطین اشغالی شده است. 

عواقب عملیات مقاومت در حواره و الخلیل ادامه دارد. ارتش اشغالگر نمی‌تواند نگرانی خود را از اینکه نمی‌تواند از شهرک‌نشینان صهیونیست محافظت کند، پنهان کند.

رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کند که این عملیات‌ها خطرناک هستند و تحقیقات در حال انجام است تا علت وقوع آن‌ها مشخص شود. 

ادامه عملیات‌ها با وجود تدابیر شدید امنیتی

این حملات در جاده‌هایی که فقط مختص تردد شهرک‌نشینان بوده انجام شده است.

با وجود انبوهی از دوربین‌های مداربسته در سراسر کرانه باختری اشغالی، مبارزان مقاومت عملیات‌ها را به طور کامل و با در نظر گرفتن راه‌های فرار برنامه‌ریزی می‌کنند.

شهرک‌نشینان اکنون درباره اینکه با وجود حضور نظامی سنگین ارتش رژیم صهیونیستی، انجام چنین عملیات‌هایی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین آسان است، صحبت می‌کنند. 

عملیات‌های الخلیل و حواره علیه صهیونیست‌ها به شهرک‌نشینان دلیلی داده است تا درباره اینکه چگونه فلسطینی‌ها همه چیز مورد نیاز برای عملیات‌های مقاومتی، از جمله سلاح و تعداد فزاینده‌ای از داوطلبان را در اختیار دارند، صحبت کنند.

یک بحث در حال انجام بر مکان‌هایی متمرکز است که در منطقه B قرار دارند، که تحت کنترل کامل امنیتی رژیم صهیونیستی است. بحث درباره تکمیل یک جاده کنارگذر است که اقدامات امنیتی را برای ارتش اشغالگر تسهیل می‌کند و از نزدیکی خودرو‌های فلسطینی و شهرک‌نشینان به یکدیگر جلوگیری می‌کند.

اما لازم به ذکر است که از آغاز سال ۲۰۲۳، ۱۰ عملیات در همین محور در نزدیکی حواره، در محدوده جاده‌ای کمتر از سه کیلومتر انجام شده است. 

مقامات امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی بسیار خشمگین هستند که به نظر می‌رسد عملیات‌های مقاومت به سهولت انجام می‌شود.

شکست آشکاری از سوی بخش‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی و در نتیجه شکست سیاسی برای کابینه این رژیم وجود دارد. با به هلاکت رسیدن حدود ۳۵ نظامی و شهرک‌نشین در حال حاضر، سال ۲۰۲۳ تاکنون مرگبارترین سال برای اشغالگران از زمان انتفاضه سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ الاقصی بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *