صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

اختلال جدید در سامانه سماح/ زائران اربعینی از حذف سند پرداخت حق بیمه در سامانه خبر می‌دهند/ حج و زیارت: مشکلی وجود ندارد، مسائل موردی در چند روز آینده رفع می‌شود

۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۰۸۵۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
تعداد نظرات: ۷ دیدگاه
برخی از رائران اربعینی از بروز مشکل جدیدی در سامانه سماح مبنی بر پاک شدن سابقه پرداخت حق بیمه خود خبر دادند اما یکی از مسئولان سازمان حج و زیارت از مردم خواست که درباره این مورد نگرانی نداشته باشند چراکه مشکلات موجود در چند روز آینده رفع خواهد شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سازمان حج و زیارت ثبت‌نام تمام افرادی که قصد عزیمت به عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین را دارند در سامانه سماح اجباری است و تمامی تسهیلات اربعین ازجمله گذرنامه اربعین پس از ثبت‌نام در این سامانه در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

این سامانه، اما از ابتدای مراجعات مردمی به آن با اختلالات متعددی روبه‌رو بوده است، یکی از مشکلاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان از آن گله داشتند خطا‌های پی در پی سامانه در مراحل مختلف ثبت‌نام و سرعت پایین سامانه در باز کردن صفحات مربوط به ثبت‌نام بوده است.

اخیرا نیز سامانه به دلیل آنچه مشکلات فنی ناشی از بروزرسانی عنوان شد چند روزی با اختلال جدی مواجه و از دسترس بسیاری از افراد خارج شده بود، این سامانه در روز‌های پس از برطرف شدن اختلال نیز به‌طور کامل برای همه کاربران در دسترس نبود و همین موضوع سبب کاهش محسوس تعداد ثبت‌نام کنندگان شده بود.

حالا، اما در جدیدترین مورد از سلسله مشکلات سامانه سماح برخی زائران اربعینی در تماس با تحریریه خبرگزاری میزان از بروز مشکل جدیدی در این سامانه خبر دادند. اینگونه که برخی زوار مطرح می‌کنند پس از ثبت‌نام و واریز حق بیمه ۳۵ هزار تومانی که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است! سابقه پرداخت حق بیمه آن‌ها در مراجعه بعدی به سامانه پاک شده و برای تکمیل ثبت‌نامشان باید مجددا این هزینه را پرداخت کنند!

یکی از زائران به میزان گفته است که چند روز قبل در سامانه سماح ثبت‌نام و حق بیمه خود را پرداخت کردم، اما در مراجعه بعدی برای ویرایش اطلاعات مشاهده کردم سابقه پرداخت حق بیمه‌ام پاک شده است.

برای پیگیری این مشکل با مسئولین سازمان حج و زیارت ارتباط برقرار کردیم، یکی از مسئولین این سازمان در پاسخ به شکایت این زائر گفت: امکان پاک شدن سابقه پرداخت حق بیمه هیچکدام از افراد وجود ندارد، ما با بروز رسانی سامانه ایرادات قبلی را برطرف کردیم و با سامانه‌ای قدرتمندتر از قبل در خدمت مردم هستیم.

وی در ادامه گفت: تمام افرادی که مراحل ثبت‌نام خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند می‌توانند برای سایر کار‌های مربوط به اعزام خود اقدام کنند و از بابت ثبت‌نام خود نگرانی نداشته باشند.
این مقام مسئول سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد که موارد استثنا ممکن است به دلیل بروزرسانی سامانه شکل گرفته باشد و پس از انتقال کامل اطلاعات به سامانه جدید رفع خواهد شد.

خبرگزاری میزان امیدوار است که توضیحات سازمان حج و زیارت در رابطه با رفع مشکلات در روز‌های آینده محقق و هموطنان زائر اربعین حسینی بدون دغدغه در خصوص ثبت‌نام خود عازم این سفر شوند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
سما
|
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
سلام شماره شبا رو وارد کردم قرار بود پول بیمه برگشت بخوره به حسابم الان چند روز گذشته خبری نیست چیکار باید کرد؟
محمد
|
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
با سلام من درسامانه ثبت نام کردم پول بیمه هم از حسابم کم شد با اختلال سایت چند بارثبت نامم به تاخیر و پول بیمه هم از حساب کم حلا با گرفتن شماره شبا چرا مبلغ بیمه را سامانه به حساب شبا عودت نمی دهد وسلام
زلیر
|
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
سلام من به عنوان سر پرست بیمه جداگانه پرداخت کردم وسند پرداختی دارم ودوباره اعضای گروه را اضافه کردم دوباره برای من هم پرداختی بیمه میزند چگونه میتوانیم فقط اعضای گروه را بیمه پرداخت کنیم .ممنون
ناهید
|
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
سلام
من بیمه دو نفر و واریز نمودم موقعی که سامانه مشکل داشت و از حسابم برداشت شده.بعد ار رفع مشکل دوباره باید بیمه پرداخت کنم که ثبت نام کامل شود.ایا مبلغ قبلی من عودت داده می شود.
محمد
|
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
سلام
دقیقا همین مشکل برای بنده هم پیش آمده
بعد از بروز رسانی سامانه، بعد از وارد کردن کد ملی و شناسنامه اعلام میکند که شما ثبت نام نکردید!! و عملا دسترسی به اطلاعات ندارم.
ولی اله امینی
|
|
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
با سلام من برای دو نفر دو بار حق بیمه پرداخت کرده ام آیا اضافه پرداخت من عودت داده می‌شود
رامین
|
|
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
من کافی نت دارم ودر سایت سماح اول ثبت نام کرده ام چند نفر را حالا با بروز شدن سامانه جدید اسم این افراد در سایت نمیاید و یکی از آنها پرینت کارت زائر خود را گم کرده و نمیتوانیم پرینت دیگری از سایت بدهیم حالا نمیدانم چی جواب بدم لطفا پاسخ دهید ممنون
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *