صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایجاد ایستگاه‌های تبادلی بین خطوط حومه‌ای راه‌آهن و خطوط جدید شبکه مترو تهران

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴:۱۰
کد خبر: ۴۷۳۰۳۴۲
پیرو برگزاری جلسه هماهنگی بین نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران، در خصوص امکان سنجی ایجاد ایستگاه‌های تبادلی بین خطوط حومه‌ای راه‌آهن و خطوط جدید شبکه مترو پایتخت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) بر اساس مصوبه شماره یک در یک‌صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و پیرو برگزاری جلسه ۲۵ تیرماه امسال در محل دفتر حمل‌ونقل وزارت کشور، موضوع تبادل مسافر بین خطوط حومه‌ای راه‌آهن و خطوط ۸ تا ۱۱ شبکه مترو تهران که قرار است ساخته شوند، موردبررسی قرار گرفت.

بر اساس طرح‌های ارائه شده، خط ۸ متروکه از مسعودیه تا سرسبز احداث خواهد شد، امکان تبادل مسافر با توقفگاه ترمینال جنوب، تبادل مسافر با خط حومه‌ای تهران-پرند در محدوده بزرگراه آیت ا... سعیدی، تبادل مسافر با خط حومه‌ای تهران-هشتگرد و درنهایت تبادل مسافر با سایت ایستگاه راه‌آهن تهران در جوار میدان بهمن را می‌تواند داشته باشد.

خط ۱۰ که از وردآورد شروع شده و تا فلکه سوم تهران‌پارس ادامه دارد، امکان تبادل مسافر با ایستگاه‌های خطوط ملی تهران-تبریز، ارومیه، رشت، زنجان، اردبیل و همچنین خط حومه‌ای تهران-کرج – هشتگرد- قزوین و خط ریلی حومه‌ای غرب استان تهران (تهران-شهرقدس-شهریار-اندیشه) وجود دارد. همچنین در خصوص ایستگاه ملکی مقرر شد پس از ابلاغ انجام مطالعات این ایستگاه توسط استانداری، موضوع امکان‌سنجی احداث ایستگاه ملکی طبق صورت‌جلسه در دستور کار شرکت مترو تهران قرار گیرد.

همچنین؛ خط ۱۱ که مسیر سه‌راه تقی‌آباد تا بوستان چیتگر را شامل می‌شود، امکان تبادل مسافر با توقفگاه جوانمرد قصاب و همچنین مسافر گیری از خیابان شهید رجایی به‌صورت هم‌زمان وجود دارد. خط ۱۱ با ایستگاه راه‌آهن نیک پسندی نیز می‌تواند تبادل مسافر داشته باشد.

بر اساس این گزارش؛ طی توافق صورت گرفته بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت مترو تهران، مقرر شد در صورت نیاز، برای احداث ورودی‌ها و سازه‌های جانبی ایستگاه‌های مترو در زمین‌های راه‌آهن، این شرکت وفق مقررات با شرکت مترو تهران همکاری نماید.

از طرف دیگر در مراحل طراحی تفصیلی مطالعات و نیز عملیات اجرایی، هماهنگی‌های لازم به‌منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مسافران صورت خواهد پذیرفت.

در جلسه اخیر، ضرورت مسئله پوشش دهی مجموعه ساختمان‌های اداری اراضی عباس‌آباد از طریق ایجاد و تأمین دسترسی یکی از ایستگاه‌های خطوط جدید شبکه مترو تهران نیز موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *