صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حذف قطار‌های تندرو خط ۵ مترو تهران- کرج از اول شهریورماه

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۰۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از تغییر در برنامه حرکت قطار‌های خط ۵ (تهران - گلشهر) خبر داد و گفت: به منظور خدمت‌رسانی بهتر و جلوگیری از خرابی واگن‌ها به دلیل حجم مسافر تصمیم گرفته شد از اول شهریورماه حرکت قطارهای تندرو در خط پنج متوقف شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ مسعود درستی با اشاره به اجرای طرح بهینه‌سازی برنامه حرکت قطار‌ها در خط ۵، گفت: یکی از تغییراتی که در این راستا از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود استفاده مناسب از ظرفیت تمام قطار‌های خط ۵ و توزیع مناسب مسافران است که به این منظور اعزام قطار‌ها از دو حالت عادی و تندرو خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در روز‌های عادی و غیرتعطیل هفته ۱۷۲ حرکت مسافری بین ایستگاه‌های تهران - گلشهر و بالعکس انجام می‌شود، افزود: از این میان ۳۰ حرکت تندرو است که صبح‌ها از ساعت ۴:۳۰ تا ۹ از گلشهر به سمت تهران و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ از تهران به گلشهر هر ۲۰ دقیقه یکبار، انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: مسافران اعزام‌های تندرو گاهی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در ایستگاه به انتظار آن می‌مانند در حالی که قطار عادی عموماً با صندلی‌های خالی ایستگاه را ترک می‌کند. اگر این مدت انتظار را به زمان حرکت قطار اضافه کنیم می‌بینیم که زمان رسیدن به مقصد تفاوت زیادی با اعزام عادی نخواهد داشت ضمن آنکه ما قصد داریم در طرح بهینه سازی زمان سیر حرکت در قطار‌های خط ۵ را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ضریب راحتی سفر با قطار‌های عادی حدود ۳ برابر قطار‌های تندرو است که یکی از دلایل آن ازدحام و تراکم بالای مسافر در قطار‌های تندرو است که امکان نشستن روی صندلی را برای تعداد نسبتاً زیادی از مسافران غیرممکن می‌کند در حالی که معمولاً قطار‌های عادی خلوت‌تر هستند و جا برای نشستن روی صندلی وجود دارد.

درستی با اشاره به اینکه سالیانه بیشترین آمار نقص فنی که منجر به تأخیر قابل‌ملاحظه در حرکت قطار‌ها یا تخلیه مسافری می‌شود نیز در حرکت‌های تندرو رخ می‌دهد، افزود: با حذف قطار‌های تندرو سرفاصله حرکت قطار‌های عادی خط ۵ در زمان پیک از ۲۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد و این موضوع به‌خصوص در ایستگاه‌های میانی باعث ارائه خدمات بهتر به مسافران خواهد شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
احمد
|
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اخه این چه طرحیه ، اکثر مسافرا مقصدشون از تهران به کرج و از کرج به صادقیه یا ارم سبزه ، یعنی مسافر تندرو، بجای بهتر کردن وضعیت فعلی و برطرف کردن نقاط ضعف دارید موارد مثبت را هم حذف میکنید ، شما خودت که این طرح را دادی مطمینا مسافر این خط نیستی تا بدونی چه گندی به اعصاب و وقت مردم زدید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *