صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رونمایی از سامانه دستفروشان در مهرماه ۱۴۰۲

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸:۲۷
کد خبر: ۴۷۳۰۲۳۶
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: سامانه دستفروشان طبق قول فاوای شهرداری تهران مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه صبح امروز (دوشنبه ۳۰مردادماه سال ۱۴۰۲)، اظهار کرد: سدمعبر یک تخلف است و ما مکلف به جمع‌آوری آن هستیم. بیشترین معضل ما در تهران موضوع اشغال فضا است که می‌تواند مشکل‌زا شود و ترافیک‌های سنگین ایجاد کند، نمونه آن در خیابان شهرزاد واقع در منطقه ۱۵ است.

وی افزود: این موضوع یک سری ابعاد دارد که نامشخص است. البته تعاملات خوبی با دولت جهت این موضوع داریم تا نقطه نظرات شهرداری هم اعمال شود.

رنجبریان افزود: در شهر تهران فضا و مکانی برای ساماندهی تمام دستفروشان وجود ندارد و دولت باید برای تامین فضا کمک کند تا دچار مشکل نشویم.

وی تاکید کرد: سامانه دستفروشان طبق قول فاوای شهرداری تهران مهرماه افتتاح می‌شود.

رنجبریان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای از سوی دولت برای شناسایی دستفروشان واقعی، گفت: اعلام شده که افراد در آن سایت ثبت‌نام و کد یکتا بگیرند. اگر این افراد کد را دریافت کنند، شهرداری باید به آن‌ها جا و مکان دهد.

وی افزود: در شهر تهران فضا و مکان لازم برای این کار وجود ندارد و ما از دولت درخواست داریم که حتما به شهرداری تهران در این زمینه کمک کند. برخی از فضا‌ها در اختیار دولت است که از آن هم استفاده نمی‌کنند و می‌توان این مکان‌ها در اختیار ساماندهی قرار داد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: یکی از مأموریت‌های ما معبر است، اما مأموریت اصلی ما شهربان و حریم‌بان است. در سال ۱۳۹۵ اساسنامه شرکت شهربان اصلاحیه خورد و در آن موضوع سدمعبر هم اضافه شد.

وی تصریح کرد: اگر خودرویی سدمعبر کند می‌تواند تا سه ماه به پارکینگ برود و جریمه شود. البته تعاملاتی با راهور در این زمینه صورت گرفته است. اما برخی از این وانتی‌ها پلاک ندارند و چگونه باید جریمه شوند.

رنجبریان در مورد ساماندهی دستفروشان محور پژوهش گفت: این ساماندهی انجام شده، قبلا دستفروشان ابتدا در پیاده‌رو و سپس به خیابان می‌آمدند، اما در حال حاضر شهرداری طی هماهنگی‌هایی ساماندهی را انجام داده و آن‌ها را منتقل کرده است. در مورد دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) نیز بیش از ۴۵ روز است که طرح جمع‌آوری آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم گفت: ۲۲۰ پرسنل شهربان حریم‌بان داریم که در اختیار مناطق بیست و دوگانه هستند.

رنجبریان با بیان اینکه شهرداری تهران به جد به دنبال تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز است، تاکید کرد: ما با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می‌کنیم. البته ما برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز باید مجوز‌های لازم را بگیریم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: در صورتی که در حریم ساخت و ساز صورت بگیرد، جمعیت‌پذیری زیاد می‌شود و مسائل و مشکلات دیگر هم به وجود می‌آید. ما اجازه ساخت و ساز در حریم را نمی‌دهیم و نیرو‌های حریم‌بان به صورت شبانه روز مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: بحث هوشمندسازی در دستور کار است و قرار است دوربین‌هایی روی لباس‌های سراکیپ‌ها نصب شود. این طرح به صورت پایلوت در ناحیه ۴ منطقه ۱۹ انجام می‌شود.

رنجبریان با بیان اینکه در حال راه‌اندازی مرکز بیسیم هستیم، خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی کارکنان شرکت حریم بان و شهربان تشکیل شده و در صورت دریافت گزارش تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *