صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ترکیب هیئت عالی بانک مرکزی بررسی شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰:۴۲
کد خبر: ۴۷۳۰۱۵۹
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
در مفهوم استقلال بانک مرکزی، هدفگذاری با دولت است، اما ابزار‌ها در اختیار بانک مرکزی خواهد بود.

خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس محمدرضا باهنر نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع، در ابتدای این جلسه با تشریح روند بررسی بند الف ماده ۷طرح بانک مرکزی، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، به ترکیب پیشنهادی هیئت عالی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این ماده در جلسه گذشته صحن مجمع، به تصویب نرسید و مجدداً به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

در ادامه، مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: کمیسیون، گزارشی تطبیقی از مستقل بودن ساختاری بانک‌های مرکزی در سایر کشور‌ها تهیه و ارائه کند تا بتوان از تجربه جهانی در این موضوع استفاده کنیم. همچنین باید شرایط کشور در جنگ اقتصادی در نظر گرفته شود.

 محسن رضایی گفت: استقلال بانک مرکزی در ایران بد تفسیر شده است، هدفگذاری با دولت است، اما ابزار‌ها در اختیار بانک مرکزی است. نباید دچار افراط و تفریط شد. در ابتدای راه توسعه هستیم.

در ادامه جلسه گزارشی از بررسی ۱۵کشور از جمله برخی کشور‌های همسایه در خصوص رابطه دولت و بانک مرکزی، توسط نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه شد و ایروانی، به مواردی از شکست اقتصاد و نظام‌های بانکی در کشور‌هایی که بانک مرکزی آنان از دولت مستقل است، اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری نیز گفت: بر اساس آئین نامه جدید مجمع، مصوبات مجمع نیازمند توافق و رای دو سوم اعضای مجمع می‌باشد و باید به پیشنهادی برسیم که جلسه مجمع به بن بست نرسد. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بحرینی از طراحان طرح در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد مطرح شده در جلسه گذشته صحن مجمع را نزدیک‌ترین متن به مصوبه مجلس دانست.

اعضای کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع در ادامه جلسه به تبادل نظر درباره استقلال بانک مرکزی و ماده ۷طرح بانک مرکزی پرداختند و بر پیشنهاد قبلی خود که در صحن مجمع مطرح شده بود، اصرار کردند.

در این جلسه، محمد مخبر، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، محمدجواد ایروانی، داود دانش جعفری، مهندس محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، مهندس سید مصطفی میرسلیم، مهندس غلامرضا آقازاده و محمود احمدی نژاد از اعضای مجمع و فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین بحرینی از مجلس شورای اسلامی حاضر بودند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *