صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: پرونده‌های مُسن و معوق در اولویت رسیدگی قضایی قرار گیرند

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۹۵۱۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت:برنامه عملیاتی سال جاری ناظر بر مدیریت هدفمند و هوشمندانه خدمت به مردم است و در جایگاهی که منافع شهروندان مطرح باشد، دستگاه قضایی با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

خبرگزاری میزان _ محمد جعفر عبدالهی  رئیس کل دادگستری استان سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی در جمع اعضای شورای معاونین به عملیاتی نمودن برنامه‌های سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این جلسه گفت: برنامه عملیاتی سال جاری ناظر بر مدیریت هدفمند و هوشمندانه خدمت به مردم است و در جایگاهی که منافع شهروندان مطرح باشد، دستگاه قضایی با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی دارای عناوین و سرفصل‌های متعددی است که برای هریک از بخش‌های دستگاه قضایی وظایفی را مترتب کرده و ملاک عمل نتیجه محور و مثمرثمر بودن است.

عبدالهی، تصریح کرد: مراجعین به دستگاه قضایی انتظار دارند پرونده‌ها با سرعت، صحت، دقت و البته با اتقان در رسیدگی، منجر به دست یابی حقوق قانونی آنان شود.

وی افزود: بر همین اساس رسیدگی به پرونده‌های قضایی نباید مشمول مرور زمان نامتعارف قرار گیرد و به پرونده‌های موسوم به معوق و مُسن تبدیل شود، لازمه عدم بروز این اتفاق، تلاش و اهتمام تمامی شعب استان برای کاهش موجودی در رسیدگی به جمیع پرونده‌ها و البته این قبیل پرونده‌ها است.

عبدالهی گفت: با پیش بینی کاهش پرونده‌های مُسن و معوق برای هر حوزه قضایی، امید است از وقوع تضییع حقوق مراجعین جلوگیری شود. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه تأکید کرد: وقتی اراده دستگاه قضایی به اجرای سیاست‌های مردم محور است، تمامی ارکان موظف به اجرای مصادیق آن هستند تا با گره گشایی هدفمند و اولویت بندی پرونده‌ها، منافع عامه بدست آید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *