صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هزار و ۶۲۵ گواهینامه مهارت آموزی برای زندانیان استان آذربایجان شرقی صادر شد

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳:۲۶
کد خبر: ۴۷۲۹۳۳۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار گواهینامه مهارت به زندانیان کشور صادر شده است و در استان آذربایجان شرقی نیز طی ۴ ماهه اول امسال، هزار و ۶۲۵ گواهینامه مهارت آموزی صادر شده است.

خبرگزاری میزان - پروین مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشور که به منظور حضور در دومین دوره مسابقات مهارت زندانیان آذربایجان شرقی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود در جلسه شورای مهارت استان که در محل سالن جلسه دادگستری و با حضور مسئولان ارشد استانی تشکیل شده بود، شرکت کرد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از مدیرکل زندان‌های استان و مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان در فراهم کردن زمینه مهارت آموزی برای زندانیان، گفت: پرکردن اوقات فراغت زندانیان، تربیت نیرو‌های متخصص، کسب درآمد و پیشگیری از آسیب پذیری خانواده زندانیان باید از اهداف واولویت برنامه‌های اصلاحی و مهارت آموزی باشد.

پروین، مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها هم در نشست شورای مهارت استان آذربایجان شرقی، توجه ویژه مسئولان آذربایجان شرقی به مهارت آموزی زندانیان را قابل ستایش دانست و گفت: اشتغال و کسب درآمد برای زندانیان در کاهش جمعیت کشوری زندان‌ها نقش به سزایی دارد از این رو با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای پارسال حدود ۱۰۰ هزار گواهینامه مهارت به زندانیان کشور صادر شده است و در آذربایجان شرقی هم تنها در ۴ ماهه اول امسال، هزار و ۶۲۵ گواهینامه مهارت آموزی صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته ۴۶ هزار زندانی مولد داشتیم که ماهانه حقوق دریافت می‌کردند و با توجه به توسعه مهارت آموزی در زندان ها، این آمار روز به روز افزایش می‌یابد.

جوادی مدیر کل زندان‌های استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان در ایجاد مراکز اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان اظهار کرد نیاز هست که تجهیزات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای زندان‌های استان نوسازی شده و آموزش‌های بازار محور برای زندانیان ارائه شود.

وی افزود: اشتغالزایی زندانیان با مشکلاتی از جمله فضا و اعتبار مواجه است، اما باید تلاش کنیم ضمن ایجاد زیر ساخت‌ها و جذب اعتبارات از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

جوادی ایجاد مرکز ثابت آموزش فنی وحرفه‌ای برای مددجویان در زندان مرکزی تبریز را خواستار شد.

کلامی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست مهارت آموزی زندانیان را موضوع مهمی برشمرد و اظهار کرد: ارتقاء شاخص‌های فرهنگی هم مقوله‌ای است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جامعه پذیرای زندانیان مهارت آموخته بعد از آزادی و یاریگر این قشر برای اشتغال و کسب درآمد باشد.

در این جلسه مدیر کل اشتغال سازمان زندان‌ها به نیابت از غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌های کشور، از خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی و علیلو دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *