صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارتش آمریکا و بحران تعرض جنسی

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۹۲۱۷
گزارش‌های ثبت شده آزار جنسی و تجاوز در ارتش آمریکا حاکی از افزایش این حوادث در بخش‌های مختلف این نهاد نظامی است.

خبرگزاری میزان - به تازگی رسانه‎های آمریکایی گزارش دادند که یک تفنگدار آمریکایی متهم به تجاوز جنسی به یک دختر ۱۴ ساله شده است.

فرد مذکور در ماه ژوئن در پایگاه «پندلتون» کالیفرنیا پیدا شد. خانواده این دختر، گم شدن او را گزارش کرده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، تفنگدار دریایی ارتش آمریکا که هویتش فاش نشده، به تجاوز جنسی به یک خردسال و نقض آزادی مشروط مربوط به یک پرونده قبلی و نامرتبط به این پرونده، متهم شده است. 

این دختر بیش از ۲ هفته ناپدید شده بود که پلیس نظامی در ۲۸ ژوئن (هفتم تیر)، او را در یک پایگاه در ۴۰ مایلی شمال شهر «سن دیگو» پیدا کرد.

شرایط چگونگی ملاقات این تفنگدار دریایی با دختر نوجوان و نحوه ورود او به پایگاه نظامی مذکور هنوز اعلام نشده است.

بر اساس بیانیه «چارلز پالمر»، یک مقام نظامی، پس از یک جلسه استماع مقدماتی درباره این پرونده که برای ۱۷ آگوست(۲۶ مرداد) برنامه‌ریزی شده است، مقامات تصمیم خواهند گرفت که آیا این تفنگدار دریایی با دادگاه نظامی مواجه خواهد شد یا خیر.

این در حالی است که گزارش‌ها از آزار جنسی از سوی اعضای ارتش آمریکا محدود به این پرونده نبوده و این موضوع هر روزه شاهد افزایش است.

افزایش گزارش‌ها از آزار و تجاوز جنسی کارکنان و نظامیان ارتش آمریکا

تعداد تجاوزهای جنسی گزارش شده در ارتش آمریکا در سال گذشته افزایش یافته است. 

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا از افزایش ۱۳ درصدی گزارش آزار و تجاوزات جنسی در ارتش این کشور در سال ۲۰۲۱ خبر داده بود.

در سال گذشته، گزارش‌های بیشتری در مقایسه با سال قبل آن درباره آزار و تجاوز جنسی در نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا ثبت شده بود.

نیروی هوایی ارتش آمریکا بیشترین افزایش در موارد آزار و تجاوز جنسی گزارش شده را در طول سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ با ۱۳ درصد مشاهده کرد، در حالی که نیروی دریایی این کشور جهش ۹ درصدی داشت و این گزارش‌ها در نیروی تفنگداران دریایی حدود ۴ درصد افزایش یافت.

در مجموع، بیش از ۸ هزار و ۹۴۲ گزارش از تجاوزات جنسی کارکنان و نظامیان ارتش آمریکا در طول سال مالی ۲۰۲۲ ثبت شد که در مقایسه با آمار ۸ هزار و ۸۶۶ گزارش در سال قبل از آن افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش پنتاگون، تعداد گزارش‌های تجاوز جنسی در نیروی هوایی از هزار و ۷۰۱ مورد در سال ۲۰۲۱ به هزار و ۹۲۸ مورد در سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که گزارش‌های این حوادث در نیروی دریایی از هزار و ۸۸۳ مورد به ۲ هزار و ۵۲ و در بخش تفنگداران دریایی از ۱۲۰۱ به ۱۲۴۴ مورد رسیده است.

انتقادات گسترده از وزارت دفاع و ارتش آمریکا

پنتاگون و بخش‌های ارتش آمریکا تحت انتقاد و فشاری فزاینده‌ از سوی اعضای کنگره برای کاهش تجاوزات جنسی و آزار و اذیت در ارتش قرار گرفته‌اند.

این بخش‌ها مدت‌هاست که برای ارائه برنامه‌هایی برای جلوگیری از تجاوزات جنسی و تشویق گزارش‌دهی، از جمله تعدادی ابتکارات جدید در سال گذشته، تلاش کرده‌اند. 

آمار تجاوز و آزار جنسی در ارتش آمریکا به حدی بالاست که «نیت گالبریث»، سرپرست دفتر پیشگیری و پاسخگویی به تجاوز جنسی پنتاگون، می‎گوید که این وزارتخانه امسال از بودجه ۴۷۹ میلیون دلاری برای استخدام ۲ هزار و ۴۰۰ پرسنل به عنوان «نیروی کار پیشگیری» جدید استفاده می‌کند.

در حالی که ارتش آمریکا مدعی شده که برای افزایش گزارش‌دهی این موضوع امادگی دارد، اما در واقعیت در این موضوع موفق نبوده و به گفته کارشناسان، تعداد واقعی تجاوز و آزار جنسی در ارتش آمریکا بیش از آمار اعلام شده است.

بر اساس آمارها، این نوع حوادث از سال ۲۰۰۶ تاکنون به طور سالیانه افزایش یافته است.

در همین حال، فرماندهان ارتش آمریکا، اذعان کرده‌اند که مسائلی مانند تجاوزات جنسی، خودکشی و سایر مشکلات بر جذب نیرو تأثیر در این نهاد تاثیر گذاشته است.

به گفته آنها، همه بخش‌های ارتش آمریکا برای دستیابی به اهداف تعیین شده برای استخدام نیرو با مشکل روبرو بوده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *