صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مستحدثات غیرقانونی در ۸ هکتار از اراضی کشاورزی سیرجان قلع و قمع شد

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۷۲۸۲۷۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی وانقلاب سیرجان استان کرمان از تخریب ۸ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قدیمی اظهار کرد: در پی گزارشات واصله از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در مناطق مهدی آباد معین و باسفهرجان با همکاری فرماندهی انتظامی قلع و قمع شدند.

وی از مردم خواست پیش از هرگونه ساخت و ساز، مجوز‌های مورد نیاز را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کرده و از ساخت بنا در زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان به افرادی که نسبت به دریافت مجوزات ساخت و ساز اقدام نکنند هشدار داد و گفت: در اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، باغی و منابع طبیعی هیچگونه مسامحه‌ای وجود ندارد و با افراد متخلف بصورت قاطع و بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

قدیمی ضمن تشکر از تلاش‌های اخیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان در راستای جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی، بیان کرد: مردم می‌توانند در جهت مشارکت درحفظ اراضی کشاورزی در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی و یا تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی، مراتب را به ادارات مربوطه و یا دبیرخانه کمیته صیانت از حقوق عامه این دادستانی اطلاع دهند.

وی ضمن تاکید براین مطلب که حفاظت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری وظیفه همه ما است، گفت: سامانه ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *