صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

سفر رئیس قوه قصاییه به استان فارس امید، اعتماد و رضایتمندی از ارکان نظام اسلامی را در مردم زنده کرده/ یکی از دستاورد‌های این سفر بررسی پرونده‌هایی بود که سالیان طولانی مشکلاتی داشته است

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲:۵۱
کد خبر: ۴۷۲۸۲۷۳
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع اقداماتی که در سفر رییس قوه قضاییه به استان فارس انجام شده امید، اعتماد و رضایتمندی از ارکان نظام اسلامی و به ویژه قوه قضاییه را در مردم زنده کرده است.

خبرگزاری میزان - ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان و در تشریح دستاورد‌های سفر اخیر ریاست قوه قضاییه به استان فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده و با ارزش مجموعه دستگاه قضایی به ویژه دادگستری استان که منشاء تلاش‌های بسیار خوبی هستند، گفت: تحولات خوبی را در قوه قضاییه شاهد هستیم و یکی از این تحولات ارتباط بسیار خوبی است که دستگاه قضا با آحاد مردم، نخبگان و اقشار مختلف برقرار کرده، امروز تلاش جدی قوه قضاییه بر این است که رویکرد مردم محور را در همه ابعاد و سطوح به اجرا بگذارد و موجبات برقراری رضایتمندی، امید و اعتماد را دوباره احیا کند که این اقدام ریاست محترم قوه قضاییه روسای سازمان‌ها و معاونین قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه استان فارس در چند روز گذشته توفیق میزبانی ریاست محترم قوه قضاییه را داشته است، افزود: اقدامات خوبی در سفر به استان فارس انجام شده ضمن آنکه تصمیمات گرفته شده نیز موجبات تحولات خوبی را در بخش‌های مختلف فراهم خواهد کرد.

عزیزی، ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در این سفر انجام شد، حل مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی و رفع اختلافات فی‎مابین برخی طوایف و برخی از گروه‌های مردمی بود که مطمئن هستم پیگیری مصرانه و مجدانه مسئولین استان و قوه قضاییه می‌تواند نتایج آن را به بار بنشاند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاورد‌های خوب این سفر، بازدید و احیای کارخانه آی. تی. آی(ITI) شیراز بود، بیان کرد: متاسفانه به موجب اقدامات غلطی که در گذشته صورت گرفته بود از سال ۸۸ تا به امروز شاهد تعطیلی این کارخانه مهم و تاثیرگذار در صنعت الکترونیک بودیم که اخیرا با تلاش خوبی که دادگستری فارس انجام داد و با حمایت قوه قضاییه و پیگیری‌هایی که نمایندگان استان شیراز و مسئولین استان داشتند مقرر شده است که شرکت آی. تی. ام. سی(ITMC) که این شرکت هم یک قطب برجسته در حوزه مخابرات و الکترونیک است، آی. تی. آی شیراز را در قالب یک عقد اجاره‌ای راه‌اندازی کند.

عزیزی ادامه داد: یکی دیگر از واحد‌های تولیدی بسیار باسابقه در شهر شیراز، کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز است که از سالیان طولانی تامین کننده و تولیدکننده روغن جامد و بعد‌ها هم روغن مایع در شیراز، استان و کشور بود که این کارخانه هم به دلیل برخی تصمیمات غلط به ویژه اجرای نامناسب اصل ۴۴ به افرادی واگذار شده بود که از اهلیت وصلاحیت لازم برخورد نبودند و هیچ اراده‌ای برای امر مهم تولید نداشتند.

وی افزود: علی رغم اینکه قریب به یک هزار و چهارصد نفر در این کارخانه مشغول فعالیت بودند، اما متاسفانه به یک واحد تعطیل و از رده خارج شده تبدیل شده بود و سرمایه‌گذار قبلی هم هیچ اراده‌ای برای حل مشکل نداشت، ما مدت‌ها از طریق دستگاه قضایی پیگیر بودیم که این واحد تولیدی تعیین تکلیف شود و اصرار ما این بود که صلاحیت افرادی که روز اول این کارخانه را به اسم سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی در اختیار قرار گرفته بودند مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و حتی اصرار ما بر این بود که آن واگذاری باطل اعلام شود و ما بتوانیم این واحد را دوباره احیا کنیم که اخیرا با حمایت‌های خوب قوه قضاییه، دادگستری و استاندار، سرمایه‌گذار دیگری کارخانه را خریداری کرده و در حال حاضر هم مشکل انتقال اسناد وجود دارد، اما با حمایت دادگستری استان، موضوع انتقال اسناد در حال رفع شدن است و بنده مطمئن هستم که با حضور سرمایه‌گذار جدید، حمایت قوه قضاییه و دادگستری استان و مجموعه مدیران و نمایندگان خواهند داشت می‌توانیم دوباره شاهد احیای کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز باشیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دستاورد دیگر این سفر، بازدید و احیای شرکت عایق‌سازان بود، به دلایلی قصد پس گرفتن اراضی این شرکت را داشتند که در این جا هم با ورود دادگستری استان به این بحث، امر پس گرفتن اراضی متوقف شد و در حال حاضر هم این واحد تولیدی با احداث چندین سوله، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که بالغ بر هزار نفر مجدد بتوانند در این شرکت کار کنند و زمینه رشد و اشتغال و تولید محصولات مورد نیاز جدی مردم را ایجاد کند.

عزیزی با بیان اینکه در این سفر، توجه خوبی به موضوع نخبگان جامعه پزشکی استان شده است، عنوان کرد: استان فارس و شیراز قطب پزشکی در کشور است و تلاش خوبی هم در حوزه هوش مصنوعی در شیراز صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: ما امروز باید در حوزه هوش مصنوعی تلاش کنیم و برخی عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم و نگاه مثبتی که امروز بر جامعه نخبگانی استان حاکم است زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد که ضمن آنکه اساتید ما به توسعه تحقیقات و پژوهش‌های مختلف تشویق می‌شوند، این اقدام می‌تواند کمک بزرگی به رشد و شکوفایی استان داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر، مجموعه دستگاه قضایی، نگاه خوبی هم به موضوع پزشکی قانونی شیراز و استان فارس داشت. پزشکی قانونی استان یک قطب در جنوب کشور است و امروز هم در حال تلاش است تا در موضوعات مختلف، مشکلات مردم در این حوزه را حل کند.

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که ما در حوزه پزشکی قانونی شاهد بودیم، موضوع کمیسیون سقط جنین بود که در پزشکی قانونی راه اندازی شده و با حمایتی که قوه قضائیه انجام داد؛ تامین نیرو و حمایت‌های مادی و معنوی و تعیین قضات ویژه در محاکم بدوی و هم در تجدید نظر، امروز شاهد یک رشد بسیار خوبی در این بخش هستیم و رویکرد بسیار خوب قوه قضائیه باعث شده که در این بخش هم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

عزیزی بیان کرد: همچنین مسئولین و معاونین قوه، بازدید‌های خوبی از این استان از جمله پالایشگاه بنزین شهرستان مهر، کارخانه آلومنیوم و منطقه ویژه اقتصادی لامرد داشتند که خود همین حضور معاونین و روسای سازمان‌های قوه قضاییه در شهرستان‌ها و حل و فصل مسائل واحد‌های بزرگ صنعتی، بهداشتی و درمانی مورد توجه قرار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما یک واحد بزرگ صنایع آلومنیوم را در جنوب استان داریم که مشکلاتی را در حوزه تملک اراضی و تخصیص زمین داشت و سال‌های طولانی بین برخی از مردم و مدیران و مسئولین این واحد بزرگ صنعتی، اختلافاتی بود و همین اختلافات باعث شده بود که کار‌ها به کندی پیش برود و روحیه لازم در برخی مدیران آسیب دیده بود که با همین حضور رؤسای سازمان وابسته به دستگاه قضایی که در این سفر آقای خدائیان به این شهرستان سفر کردند و با اختیاراتی که داشتند، حمایت و پشتیبانی کردند که انشاءالله این واحد با حمایتی که صورت گرفته بتواند منشاء یک تحول بزرگ صنعتی به ویژه در حوزه آلومنیوم باشد.

وی افزود: همچنین حل مشکلات نیروگاه غدیر از جمله توافقات و تصمیمات خوبی بود که در این سفر صورت گرفته است و ما مطمئن هستیم که این اتفاقات خوب بتواند صنعت استان را به جایگاه شایسته‌ای برساند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همچنین در جریان این سفر، نزاع بین دو طایفه در شیراز که منجر به نزاع و درگیری با سلاح سرد و گرم شده بود به صلح و سازش منتهی شد و فرهنگ صلح و سازش را در کشور تقویت کرد.

عزیزی، تصریح کرد: پرونده این نزاع میان طایفه‌ای مدت‌ها بود که مفتوح مانده بود و قریب به ۱۵ نفر از متهمین دستگیر شده بودند و با قرار تأمین به زندان رفته بودند. این پرونده موجبات یک کینه دائمی را فراهم می‌کرد که در این سفر با رویکرد صلح و سازش، این اختلاف دیرینه حل شد و قرار است تعدادی که در بازداشت و زندان بودند آزاد شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان قضایی و مسئولین استان، ۳۹ پرونده منجر به سازش در شورای حل اختلاف استان شده که این حمایت مسئولان قضایی و پشتیبانی دستگاه قضا را می‌طلبید که این هم از دستاورد‌های بسیار خوب این سفر است.

به گفته عزیزی، از جمله موضوعات مهم دیگر، بازدید از بازداشتگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بود که همین بازدید نقطه عطفی برای حل و فصل مسائل و مشکلاتی است که در این حوزه از گذشته شاهد بودیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در پایان گفت: مجموع اقداماتی که عزیزان ما در قوه قضاییه در استان فارس و سفر حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای به همراه داشته؛ امید، اعتماد و رضایتمندی از ارکان نظام اسلامی و به ویژه قوه قضاییه را در مردم زنده کرده است. حضور بی واسطه و ارتباط با مردم و بررسی برخی پرونده‌هایی که سالیان طولانی با مشکلاتی روبرو بود و برای آن‌ها تصمیمی گرفته نمی‌شد را باید از دستاورد‌های خوب این سفر دانست.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
کاش وکیل های محترم هم دنبال صلح وسازش بودندنه اینکه همه برن زندان والا با زندان کاردرست نمیشه هنوزنرفتی دادگاه میشه ساعت 12 درهامی بندن برای یک پرونده غیرعمد میگن یاوثیقه یابازداشت توکه جلسه میزاری 12 درم می بندی ضامن چه طوربیا وثیقه بزاره
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *