صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چرا تاکتیک‌های جنگی آمریکا در اوکراین شکست می‌خورد؟

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۲۷۹۸۰
ارتش اوکراین در حال حاضر روش‌های جنگی آمریکا را کنار گذاشته و به تاکتیک‌هایی که از پیش از آن‌ها استفاده می‌کرده، بازگشته است.

خبرگزاری میزان - تحلیلگران می‌گویند که تاکتیک‌های جدید ناتو که به سرعت به نیرو‌های اوکراینی آموزش داده شده، با شکست مواجه می‌شوند، چرا که اوکراین بر آسمان تسلط ندارد. 

نیرو‌های اوکراینی که اکنون بیش از ۲ ماه از ضدحمله تابستانی آن‌ها می‌گذرد، سبک جنگی ناتو را به همراه تجهیزات غربی مانند تانک‌ها و خودرو‌های زرهی ارائه شده از سوی آمریکا در نیرو‌های مسلح خود گنجانده‌اند. 

اما گزارشی از «نیویورک تایمز» حاکی از آن است که آموزش ناتو ممکن است آنطور که انتظار می‌رفت موفقیت آمیز نبوده باشد.

بر اساس این گزارش، ارتش اوکراین در حال حاضر روش‌های جنگی آمریکا را کنار گذاشته و به تاکتیک‌هایی که از پیش از آن‌ها استفاده می‌کرده، بازگشته است.

کارشناسان همچنین به نیوزویک گفته‌اند که یک دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد.

کشور‌های عضو ناتو به تسلیحات ترکیبی یا همه اجزای ارتش که با هم کار می‌کنند، اهمیت می‌دهند. برای موفقیت نیرو‌های اوکراینی با تاکتیک‌های غربی و ناتو، آن‌ها به برتری هوایی نیاز دارند، که آن را در اختیار ندارند. 

به گفته «هامیش دی برتون گوردون»، فرمانده بازنشسته ارتش انگلیس، که پیش از این فرماندهی نیرو‌های دفاع شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای انگلیس و ناتو را بر عهده داشت، گفت: برای اینکه رویکرد غربی مؤثر عمل کند، به همه عناصر نیاز دارید و یک عنصر کلیدی آن نیروی هوایی است.

کشور‌های غربی ده‌ها میلیارد دلار برای کمک‌های امنیتی به اوکراین اختصاص داده‌اند، اما این کمک‌ها شامل جت‌های جنگنده غربی مانند F-۱۶ یا بالگرد‌های تهاجمی استاندارد ناتو نمی‌شود. 

تنها چند ساعت قبل از شروع ضدحمله، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین به «وال استریت ژورنال» گفت که برتری هوایی روسیه و نیاز کی‌یف به دفاع هوایی به این معنی است که «تعداد زیادی از سربازان در ماه‌های آینده کشته خواهند شد.»

«دی برتون گوردون»، معتقد است: بدون هواپیما‌های غربی، نظامیان اوکراین حداقل با دست بسته می‌جنگند؛ این مهم‌ترین موضوع است.

به گفته کارشناسان، سبک نبرد ناتو به شدت به کنترل آسمان وابسته است.

دیویس الیسون، تحلیلگر راهبردی مرکز مطالعات امنیتی لاهه (HCSS)، می‌گوید: هیچ عضو زنده نیرو‌های مسلح ناتو نبردی نزدیک به آنچه اوکراینی‌ها در ۱۸ ماه گذشته تجربه کرده‌اند را تجربه نکرده است. 

وی می‌گوید: شیوه جنگ زمینی ناتو، با وجود دهه‌ها سرمایه‌گذاری و آموزش، هرگز به طور جدی در برابر یک نیروی بزرگ دولتی آزمایش نشده است. 

پال ون هوفت، تحلیلگر دیگری از HCSS، معتقد است: در مواردی مانند عراق و جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱، نیرو‌های آمریکا و غرب توانستند به سرعت برتری هوایی گسترده‌ای را ایجاد کنند.

تحلیلگران مدت‌هاست که به این فکر می‌کردند که آیا آموزش اوکراین به موفقیت در میدان جنگ تبدیل می‌شود یا خیر.

با تنها دستاورد‌های اندک در هفته‌های اولیه ضدحمله، اوکراین به دلیل سرعت آهسته پیشروی با انتقاد‌هایی مواجه شده و نگرانی‌هایی را درباره چگونگی عملکرد کی‌یف در برابر دفاع مستحکم مسکو در سراسر شرق و جنوب اوکراین به وجود آورده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *