صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تحولات اوکراین|

دیپلمات روسیه: اوکراین همه ایده‌های صلح را رد می‌کند

۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۶۵۰۸
یک مقام روس گفت که مسکو برای تلاش‌های کشور‌های ثالث در جهت یافتن راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای مناقشه اوکراین ارزش قائل است.

خبرگزاری میزان - «الکسی پولیشوک»، رئیس اداره دوم وزارت خارجه روسیه در امور کشور‌های مشترک المنافع گفت: اوکراین همه ایده‌های میانجی‌گری را رد می‌کند، زیرا بر روی جایگزین‌هایی که در فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین گنجانده شده، تمرکز کرده است. 

این دیپلمات گفت که روسیه برای تلاش‌های کشور‌های ثالث در جهت یافتن راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای مناقشه اوکراین ارزش قائل است. 

پولیشوک همچنین گفت که مسکو به گفتگو درباره چشم انداز‌های حل و فصل صلح در مناقشه اوکراین با چین، برزیل و آفریقا که پیشنهادات سازنده و اساسی دارند، ادامه خواهد داد. 

سلاح‌های هسته‌ای روسیه در بلاروس باقی می‌مانند مگر اینکه آمریکا و ناتو از سیاست خصمانه خود دست بکشند
یک دیپلمات ارشد روسیه گفت که خروج فرضی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه از بلاروس تنها در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که آمریکا و ناتو سیاست تضعیف امنیت روسیه و بلاروس را کنار بگذارند.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس پاسخی به سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده هسته‌ای چندین ساله ناتو و واشنگتن و همچنین تغییرات اساسی اخیر در حوزه‌های کلیدی امنیت اروپا بود.

وی تاکید کرد که استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس یک اقدام مهار اجباری است که برای تضمین امنیت بلاروس که دارای فضای دفاعی مشترک با روسیه بوده، طراحی شده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در اواسط ژوئن گفته بود که مسکو بخش اول کلاهک‌های هسته‌ای را به بلاروس منتقل کرده است و تا پایان سال وظیفه انتقال سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را تکمیل خواهد کرد.

کشته شدن یک غیر نظامی در در خرسون بر اثر گلوله باران کی‌یف
سرویس‌های اورژانس منطقه‌ای اعلام کردند که یک غیرنظامی در شهر «آلیوشکی» در ساحل چپ رودخانه «دنیپر» در نتیجه گلوله باران اوکراین کشته شده است.

این منبع گفت: کی‌یف به گلوله باران زیرساخت‌های غیرنظامی شهرک‌ها در ساحل چپ منطقه خرسون ادامه می‌دهد. روز گذشته نیرو‌های اوکراینی این تعداد شلیک انجام دادند؛ ۱۴ گلوله به شهر آلیوشکی، ۹ گلوله به شهرک نوایا کاخوفکا، هفت گلوله به شهرک ولیکایا لپتیخا، هشت گلوله به شهرک کارداشینکا، هفت گلوله در شهرک کایرا، و هشت گلوله در شهرک پسچانووکا. در نتیجه گلوله باران آلیوشکی یک غیرنظامی کشته شد.

وی افزود که در طول شب، کی‌یف به گلوله باران زیرساخت‌های غیرنظامی در شهرک‌های نوایا کاخوفکا، کاخوفکا، گورنوستایفکا، کورسونکا ادامه داد و در مجموع ۲۹ گلوله از توپخانه‌های خود شلیک کرد.

حمله پهپادی اوکراین به بریانسک 
«الکساندر بوگوماز»، فرماندار منطقه بریانسک روسیه اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) نیرو‌های مسلح اوکراین به یک ایستگاه پلیس محلی در منطقه «تروبچفسکی» در بریانسک حمله کرد.

به گفته او، این حمله تلفات جانی نداشته است. 

احتمال تشدید درگیری اوکراین در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
«کنستانتین کساچف»، نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) در مصاحبه‌ای گفت: در صورتی که یکی از نامزد‌ها در رقابت ریاست جمهوری آمریکا به آرای بیشتری نیاز داشته باشد، واشنگتن ممکن است درگیری اوکراین را در سال ۲۰۲۴ تشدید کند. 

او گفت: این وضعیت بسیار خطرناکی است، زیرا آمریکایی‌ها از استفاده از سیاست خارجی در رقابت بین حزبی خود ترسی ندارند. اگر یکی از طرفین احساس کند که باید اوضاع اوکراین را تشدید کند تا بتواند آرای بیشتری را در انتخابات کسب کند، این کار را انجام خواهد داد. 

عربستان میزبان مذاکرات صلح اوکراین 
به گفته یک مقام ارشد در کی‌یف، عربستان در حال آماده شدن برای میزبانی نشستی برای بحث درباره طرح ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای صلح در کشورش است.

«آندری یرماک»، رئیس دفتر زلنسکی گفت که مقامات چندین کشور در نشست عربستان شرکت خواهند کرد، اما اشاره‌ای نکرد که این نشست در چه زمانی و در کدام شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *