صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خطیب نماز جمعه تهران: عاشورا روز تجدید عهد با ولی زمان برای ظهور منجی است

۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۷۲۶۰۱۹
خطیب نماز جمعه تهران گفت: روز عاشورا با روز جمعه مقارن شده است. روز عاشورا روز تجدید عهد با ولی زمان برای زمینه سازی ظهور امام عصر عجل الله تعالی شریف است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عاشورایی تهران گفت: روز عاشورا روز تجدید عهد، تمسک به قرآن کریم و عترت پیامبر (ص) است.

وی افزود: امروز روز عجیبی است. روز عاشورا با روز جمعه مقارن شده است. روز عاشورا روز تجدید عهد با، ولی زمان برای زمینه سازی ظهور امام عصر عجل الله تعالی شریف است.

حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به هتک حرمت قرآن در اروپا گفت: این رفتار و جسارت‌هایی که به قرآن کریم انجام شد خیال باطلی است و اگر دشمنان خواستند دو قطبی ایجاد کنند کور خوانده و موفق نخواهند شد.

 امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر دشمنان می‌خواستند اسلام هراسی را ترویج کنند باعث هراس بیشتر خود در منطقه خودشان و سایر جهان خواهند شد. اگر خواستند با این اعمال مظلومیت مردم فلسطین را تحت شعاع قرار دهند، خفت و خواری و زوال خود را سرعت می‌دهند و باز کور خواندند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه گفت: ما نماز جمعه را از امام حسین (ع) هدیه گرفتیم و این نماز محصول انقلاب اسلامی است این واجب فراموش شده‌ای است که قرن‌ها از آن محروم بودیم و انقلاب اسلامی این نعمت بزرگ را به ما برگرداند و این انقلاب محصول قیام سید الشهدا (ع) و حاصل خون حضرت اباعبدالله (ع) و امتداد قیام حسینی است. نماز جمعه هدیه مخصوص سید و سالار شهیدان به جامعه ما است.

خطیب نماز جمعه تهران با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد گفت: این عملیات درس عبرتی برای منافقین پست بود در این زمان هم خون مطهر شهدای مظلوم عملیات مرصاد چه بلایی بر سر منافقین کور دل آورده است.

حاج علی‌اکبری با اشاره به وقوع انفجار در منطقه زینبیه دمشق گفت: این واقعه دل‌های مومنین و دوستداران حضرت زینب علیهم السلام را شکست. این رفتار مذبوحانه ما را به یاد مدافعین حرم انداخت و به یاد حاج قاسم و شهدای مظلوم مدافع حرم. این کار‌های کور به جای نخواهد رسید. این حرم و حریم هزاران هزار عاشق دل داده دارد که سرو جان را فدای حرمت این حرم‌ها خواهد کرد و آن‌ها هم ره به جای نخواهند برد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *