صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس دادگستری چهارمحال و بختیاری: باید مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش و تعداد شعب نامتعارف به حداقل برسد

۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴:۴۷
کد خبر: ۴۷۲۵۹۴۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری رایزنی‌های لازم با مسئولان قضایی در حال انجام است تا ضمن دقت در صدور آرا، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش و تعداد شعب نامتعارف نیز به حداقل برسد.

خبرگزاری میزان - محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در جریان بازدید از مجموعه قضایی شهرستان فارسان بر ارتقاء رتبه عملکردی دادگستری استان بر اساس شاخص‌های تعیین شده معاونت راهبردی قوه قضائیه تأکید کرد.

وی افزود: به منظور ارزیابی و نظارت بر روند فعالیت دادگستری‌های سراسر کشور عملکرد این مجموعه‌ها طبق شاخصه‌های تعیین شده معاونت راهبردی قوه قضاییه سنجیده و بررسی می‌شود.

رزم اظهار کرد: بر این اساس مواردی همچون میزان ورودی پرونده به محاکم، وضعیت پرونده‌های معوق، اتقان آرا، صلح سازش و مدت زمان رسیدگی، به طور مقایسه‌ای در هر دادگستری بررسی و نتیجه به مراجع قضایی استان‌ها اعلام می‌شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری رایزنی‌های لازم با مسئولان قضایی در حال انجام است تا ضمن دقت در صدور آرا، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش و تعداد شعب نامتعارف نیز به حداقل برسد.

وی یکی از عوامل موثر در ارتقاء رتبه عملکردی دادگستری استان را توجه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس عنوان و بیان  کرد: برای کاستن از میزان جمعیت کیفری زندان‌ها باید استفاده از تأسیسات حبس زدا با جدیت بیشتری دنبال شود و قضات با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از نهاد‌های ارفاقی حضور افراد در زندان را کاهش دهند.

رزم خاطرنشان کرد: تخصیص ارفاقات قانونی صرفاً مشمول زندانیان جرائم مالی و غیرعمد می‌شود و محکومان جرائم عمد از این قاعده مثتثنی هستند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بخشی از سخنان خود برگزاری مستمر جلسات متناظر مبارزه با جرائم خاص، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال در هر شهرستان را موجب افزایش سطح امنیت و آرامش در استان دانست.

وی همچنین بر افزایش سطح ابلاغ الکترونیک، نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های مسن و گسترش دادرسی‌های الکترونیک در محاکم تأکید کرد.

رزم در پایان با اشاره به کمبود برخی امکانات و تجهیزات در دادگستری شهرستان فارسان گفت: در خصوص آن بخش از کمبود‌ها که مرتبط با دادگستری استان است پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت در مورد موضوعات دیگر نیز که نیازمند اظهارنظر و کسب تکلیف از ستاد قوه قضائیه می‌باشد هماهنگی و رایزنی‌های لازم با مرکز صورت می‌پذیرد.

گفتنی است رئیس کل دادگستری استان به همراه جمعی از معاونین خود روز گذشته به شهرستان فارسان رفت از دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *