صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چندین کشته و مصدوم در پی آتش‎سوزی‌های جنگلی در ایتالیا و یونان

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰:۵۰
کد خبر: ۴۷۲۵۸۱۱
امواج گرما در روز‌های اخیر باعث آتش‌سوزی‌های گسترده اراضی جنگلی در برخی کشور‌های جنوب اروپا، از جمله ایتالیا و یونان شده است.

خبرگزاری میزان - مقام‎های ایتالیا می‎گویند که این کشور با گرمای بی‌سابقه و همزمان آتش‌سوزی در مناطق جنوبی و طوفان‌های شدید در شمال همراه شده است.

آتش‌سوزی‌های گسترده اراضی جنگلی دست‎کم ۵ کشته و تعدادی زخمی بر جای گذاشت.

در ادامه موج گرمای استثنایی و به دنبال آن پدیده‌های شدیدی مانند رعد و برق و گردباد، ۱۶ شهر ایتالیا به دلیل دمای فوق‌العاده بالا در حالت هشدار قرمز قرار گرفتند. 

آتش‌سوزی جنگلی در «پالرمو» در مرکز «سیسیل»، مقام‎ها را مجبور کرد تا فرودگاه این منطقه را برای ساعت‌ها تعطیل کنند.

در همین حال آتش نشانان سعی در کنترل آتش‎سوزی داشتند.

 

 

حوادث جدید به مشکلات اخیر در فرودگاه اصلی «کاتانیا» سیسیل افزوده و باعث تأخیر و لغو گسترده پرواز‌ها در اوج فصل شلوغ گردشگری شده است. 

علاوه بر این، «پالرمو» و «کاتانیا» هر دو دچار قطعی برق و آب شدند که مقام‎های محلی تا حدی علت آن را گرمای استثنایی می‌دانند. 

در برخی از بخش‌های شرق «سیسیل»، دمای هوا به ۴۷.۶ درجه سانتیگراد (۱۱۷.۷ فارنهایت) رسید که نزدیک به بالاترین دمای اروپا، ۴۸.۸ درجه سانتیگراد (۱۱۹.۸ فارنهایت)، بود که ۲ سال پیش در این جزیره ثبت شد. 

 

 

در شمال ایتالیا، یک طوفان شبانه همراه با باران‌های سیل آسا، پایتخت مالی ایتالیا، یعنی شهر میلان را درنوردید.

این طوفان به ریشه کن شدن تعدادی از درختان منجر شد. همچنین این طوفان به مرگ ۲ نفر منجر شد.

مقام‎های این شهر از آسیب جدی به شبکه برق شهر در پی این طوفان خبر دادند.

 

 

ایتالیا یکی از کشور‌های اروپایی است که بیشتر تحت تاثیر آب و هوای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است و در ماه می‌ در شمال منطقه «امیلیا رومانیا» شاهد سیلی مرگبار بود.

در پی رخ دادن رویداد‌های آب و هوایی شدید، چندین منطقه از دولت ایتالیا خواسته‌اند تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

«ماتئو پیانتدوسی»، وزیر کشور ایتالیا، گفت که مقام‎ها از نزدیک وضعیت را در مناطق شمالی و جنوبی زیر نظر دارند و افزود که نیرو‌های امدادی بیشتر، علاوه بر نیرو‌هایی که در حال حاضر در مناطق حشور دارند، مستقر خواهند شد.

ادامه آتش سوزی‌ها در یونان

شماری از افراد در روز سه‌شنبه اولین قربانیان آتش‌سوزی‌های اراضی جنگلی در یونان بودند که به مدت یک هفته در جزایر این کشور در حال وقوع است.

نخست‌وزیر یونان نسبت به روز‌های سخت در پیش رو هشدار داد و این در حالی است که آتش‌سوزی‌ها خانه‌ها را ویران کرده و گردشگران را مجبور به تخلیه از محل‌های اقامت خود کرد.

 

 

نیروی هوایی یونان نیز اعلام کرد که بر اثر سقوط هواپیمای Canadair CL-۲۱۵ در حال مبارزه با آتش سوزی در جزیره «اویا» در شرق آتن، ۲ خلبان جان خود را از دست دادند. 

صد‌ها آتش نشان با کمک نیرو‌های ترکیه و اسلواکی در حال مبارزه با آتش سوزی‌هایی هستند که از روز چهارشنبه هفته گذشته در جزایر «رودس»، «کورفو» و «اویا» شعله ور شده و در شرایط گرم و وزش باد دوباره اوج گرفته است.

 

 

اوابل هفته در پی این آتش‎سوزی‌ها و رسیدن به استراحتگاه‌های ساحلی حدود ۲۰ هزار نفر مجبور شدند خانه‌ها و هتل‌های جزیره «رودس» را ترک کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *