صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

اجاره موتورسیکلت با قیمت ۱۵۰ هزارتومان برای کسب درآمد ۵۰۰ هزارتومانی/ سهمیه سوخت پیک‌موتوری‌ها تنها ۲۵ لیتر است

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۲۵۶۴۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران با اشاره به گرانی موتورسیکلت گفت: برخی از پیک‌های موتوری برای کسب درآمد مجبور هستند روزانه موتورسیکلت اجاره کنند.

داود محمدی، رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران، در گفت‌وگو با میزان در رابطه با مشکلات پیک‌های موتوری اظهار کرد: سهمیه سوخت پیک‌های موتوری ماهانه ۲۵ لیتر است، به عبارتی روزانه کمتر از یک لیتر سهمیه دریافت می‌کنند. 

وی همچنین به افزایش قیمت وسائل نقلیه اشاره و بیان کرد: برخی از افراد به‌علت گرانی موتورسیکلت و عدم توان خرید آن، روزانه یک موتورسیکلت با مبلغ ۱۵۰ هزارتومان اجاره می‌کنند، این در حالی است که این افراد در طول روز تنها حدودا ۵۰۰ هزارتومان از این شغل کسب درآمد می‌کنند. 

محمدی در ادامه به مشکلات رانندگان حمل و نقل بار سبک شهری اشاره و تاکید کرد: عدم واریز سهمیه سوخت، عدم واریز یارانه نقدی سهیمه سوخت، عدم ثبت‌نام بیمه اعضا، اختصاص طرح ترافیک و اختصاص پلاک عمومی از جمله مشکلات این قشر است. 

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران افزود: در اکثر کشور‌ها به‌روزترین خودرو‌ها در خدمت ناوگان عمومی قرار می‌گیرد، اما در ایران، خودرو‌ها با عمر بالا در ناوگان عمومی استفاده می‌شود که این امر برای رانندگان و مردم مشکل‌آفرین است. 

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات رانندگان را اخذ مجوز دانست و گفت: رانندگان در کنار دریافت مجوز از درگاه ملی مجوز‌ها باید، ۲ مجوز دیگر از شهرداری دریافت کنند که این مساله هم برای رانندگان زمان‌بر و هم هزینه‌بر است. 

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه سهیمه سوخت خودرو‌های پرمصرف ۱۲۰ لیتر و سهمیه خودرو‌های کم‌مصرف ۶۰ لیتر است، تاکید کرد: این مقدار سهمیه برای خودرو‌ها بسیار پایین بوده و مدیریت مصرف آن برای رانندگان دشوار است. 

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران با تاکید بر اینکه مشکلات رانندگان و پیک‌های موتوری در برخی از موارد مشترک است، گفت: از سال ۹۷ تاکنون می‌توان گفت حدودا ۵۰ درصد از صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران ریزش داشته است و افراد به علت مشکلات ذکر شده شغل رانندگی و پیک موتوری را کنار گذاشته‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *