آغاز اجرای فرآیندهای الکترونیکی ثبت و صدور گواهینامههای دریایی شناورها در سازمان بنادر و دریانوردی
خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهدی فرمهینی فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در راستای تمرکز زدایی از امور اداری، تسهیل در خدمت رسانی و کاهش مراجعه حضوری مالکان، بهره برداران و ذینفعان و شناورهای تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران به مرکز، فرآیندهای ثبت کشتیها و صدور گواهینامههای دریایی از طریق بستر نرم افزاری به صورت الکترونیک مورد بازنگری قرار گرفته است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی از دغدغههای مالکان شناورها در ارایه خدمات و صدور گواهینامههای دریایی مراجعه حضوری به سازمان بنادر و دریانوردی است که این امر با تلاش و همت همکاران پر تلاش و ساعی ادارات ثبت شناوران بنادر از طریق بازنگری فرآیندهای اجرایی و الکترونیکی نمودن فرآیندها تسهیل و اجرای آن به صورت جدی در دستور کار اداره کل امور دریایی قرار گرفت.
به گفته فرمهینی فراهانی، در حال حاضر فرآیند صدور مجوز یک سفر دریایی، تعویق داک یا معافیت از تجهیزات به صورت الکترونیک در سامانه نرم افزاری جامع دریایی بارگذاری شده است به طوریکه مالکان یا ذینفعان قانونی آنها میتوانند با ثبت نام در سامانه نرم افزاری سازمان بنادر و دریانوردی یا از طریق یکی از موسسههای رده بندی معتبر به آدرس SP. PMO. IR درخواستهای صدور گواهینامه معافیت خود را درج نمایند و تمامی روند پیشرفت درخواست تا حصول نتیجه را پیگیری و مشاهده نمایند.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: امکان ارایه درخواست الکترونیکی برای خدمات و صدور گواهینامههای دریایی از طریق بسترم نرم افزاری تحت وب از جمله اهداف اداره کل امور دریایی است و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری تمامی فرآیندهای ادارات بازرسی و ثبت شناورها با ایجاد پروفایل مالکان در دسترس آنها قرار گیرد.
انتهای پیام/