صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بررسی ایمنی ساختمان‌ها در جلسه مشترک با اساتید دانشگاه، شهردار تهران و اعضای شورای شهر

۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۵۰۳۷
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه مشترک اساتید دانشگاه، شهردار تهران و اعضای شورا برای بررسی ایمنی ساختمان‌ها از جهات آتش‌نشانی و پایداری خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی از سازمان سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد، اظهار کرد: وضعیت کلی سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران ارائه می‌شود و امیدواریم همچون گذشته نباشد که سرمایه‌گذاری‌ها به دادگاه منجر شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش حسابرسی شرکت مترو در این جلسه، گفت: نامگذاری معابر و تعیین تکلیف باغات نیز در این جلسه انجام می‌شود.

چمران با بیان اینکه جلسه‌ای با اساتید دانشگاه، شهردار تهران و کمیته عمران شورا برگزار شد، تصریح کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه و سپس کوتاه‌مرتبه‌تر از جهات آتش‌نشانی و پایداری بررسی می‌شود؛ بسیاری از ساختمان‌ها به عنوان ناپایدار معرفی شده و برخی را به دادستانی نیز اعلام کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: کار‌هایی که صورت می‌گیرد متاسفانه با علاقه و انگیزه خالصانه نیست و مجریان برای هر متر مبلغی می‌گیرند تا ساختمان بسازند؛ مرتبا باید نظارت بر ساخت صورت بگیرد کمااینکه در گذشته این چنین بود. وقتی به همه فشار آورده شود که همه ساختمان‌ها مجری داشته باشد ناچار می‌شوند مجری پیدا کنند تا تنها یک امضا بزند و به همین دلیل مجری واقعی نیست.

چمران تاکید کرد: اگر جدی و واقعی باشد بایستی حتی شماره تیر‌های آهن با نقشه‌ها چک شود تا ببینند تطابق دارد یا خیر؟ باید تکنولوژی ساختمان با تکنولوژی روز جلو برود تا به نظارت‌های غیر واقعی برخورد نکنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار نبود بازدیدی از اتوبوس‌ها صورت بگیرد، یادآور شد: شرکت اتوبوس برنامه‌ریزی کرد که اتوبوس‌ها را در فضایی به اعضای شورا نشان دهد، اما ضرورتی بر این اقدام وجود نداشت. ما می‌دانستیم که اتوبوس‌ها آمده و اتفاق جدیدی نیست. قرار شده اتوبوس‌های جدیدی که وارد می‌شود مورد بازدید قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های دو کابین کولر دارند و سعی می‌شود که نگهداری صورت بگیرد و مردم بتوانند استفاده کنند، گفت: اتوبوس‌ها عموما کولر نداشتند و در دوره چهارم اتوبوس‌های کولردار خریداری شد. مترو بدون کولر نمی‌تواند کار کند و به اجبار و حتما باید کولر داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *