صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: سند تحول و تعالی قضایی باید مبنای برنامه ریزی‌ها و اقدامات باشد

۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۴۸۸۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکید بر این است که سند تحول و تعالی قضایی که هرساله براساس نیاز‌های موجود به روز رسانی شده است، باید مبنای برنامه ریزی‌ها و اقدامات باشد.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان به دیدار اخیر روسای کل دادگستری‌های کشور با ریاست قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: توجه به سند تحول و تعالی قضایی از تاکیدات اصلی ریاست قوه قضاییه در این دیدار بوده است و تاکید بر این است که سند تحول و تعالی قضایی که هرساله براساس نیاز‌های موجود به روز رسانی شده است، باید مبنای برنامه ریزی‌ها و اقدامات باشد و خوشبختانه این سند در سطح کشور و استان به برنامه تبدیل شده واین برنامه‌ها اجرایی نیز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: اکثر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه طرح شده است و در این رابطه باید مطالبات و فرمایشات معظم له، همواره در اولویت کار مدیران قضایی باشد.

وی بهره گیری از نبوغ و ابتکارات مبتنی بر خرد جمعی در انجام برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف مورد تاکید قوه قضاییه را مورد تاکید قرار داد و گفت: معنای آتش به اختیار بودن همین است، زیرا هدف گزاری مشخص است و باید علاوه بر ابلاغاتی که از مرکز استان صورت می‌گیرد، باید از ظرفیت‌های شهرستانی نیز استفاده کنید تا به اهدف پیش بینی شده دست یابیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که ریاست قوه قضاییه تاکید داشتند که اجرای عدالت همواره به عنوان یک اولویت اصلی مدنظر قرار دارد، افزود: ملتزم بودن به قانون، قانون محوری و پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای در این راستا مورد تاکید است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: در ابتدای امر خودمان باید به قانون ملتزم باشیم و در مرحله بعد باید از دیگران از جمله مدیران و مسئولان مطالبه کنیم که در مسیر قانون حرکت کنند.

وی تناسب جرم با مجازات و اجرای مجازات قانونی را از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضاییه برشمرد و گفت: ایشان تاکید داشتند که رفتار قضات با مردم باید برمبنای قانون و کریمانه باشد و این امر یکی از نیاز‌های امروز جامعه و کشور ماست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود:در دستگاه قضایی ممکن است با لحن تند و بداخلاقی مردم روبرو شویم که در این رابطه باید سعه صدر داشته باشیم و با رفتار مناسب پاسخگوی درخواست‌های آنان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی صیانت از مجموعه و کارکنان قضایی و اداری را از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضاییه برشمرد و تاکید کرد: باید از خودمان، همکاران و مجموعه مراقبت کنیم تا از مدار اخلاق خارج نشویم و در این راستا باید در حراست از اسرار مردم نیز امانت دار باشیم.

وی تاکید کرد: مراجعات مردمی به مسئولان قضایی و اداری را باید نعمتی از سوی خداوند دانست و باید با این نگاه به آن توجه کنیم که هر ارباب رجوع فرستاده خداوند برای جلب رضایت پروردگار است و قطعا این نوع نگاه موجب افزایش انگیزه خدمت خواهد بود.

لزوم تبیین ابعاد مختلف حادثه عاشورا برای نسل جدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام فرموده اند: خداوند مهر و محبتی از فرزندم حسین در دل انسان‌های مومن و مخلص قرار می‌هد که این حرارت و علاقه، هرگز خاموش نخواهد شد و روز به روز افزایش می‌یابد و امروز ما پس از بیش از ۱۴۵۰ سال می‌بینیم که تمامی آزادی خواهان جهان به شخصیت اباعبدالله الحسین (ع) عرض ارادت و علاقه خود را نشان می‌دهند و روز به روز افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی ما پس از حادثه عاشورا تمام سعی و تلاش خود را برای زنده نگه داشتن عاشورا به کار گرفتند، تاکید کرد: برپایی مجالس سوگواری نخستین اقدام ائمه اطهار (ع) برای بزرگداشت حادثه کربلا و یاد و خاطره امام حسین (ع) بوده است و تشویق و ترغیب دیگران نیز دومین اقدام دراین زمینه بوده است.

وی اظهارکرد: تشویق مردم به زیارت امام حسین (ع) و تشویق شاعران به مرثیه سرایی به منظور ترویج مکتب عاشورا از دیگر اقدامات ائمه اطهار (ع) برای زنده نگه داشتن مکتب عاشورا بوده است و این رسالت و وظیفه امروز بر عهده ما نیز هست و نباید احساس کنیم، چون در کشور اسلامی و شیعی زندگی می‌کنیم وپرچم عزای امام حسین (ع) در همه جا در اهتزاز است، وظیفه‌ای بر عهده نداریم بلکه باید در تمامی شئون زندگی خود ابعاد این حادثه بزرگ را برای فرزندان خود و نسل جدید تبیین کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: می‌بینیم که دشمنی‌های امروز دشمنان به دشمنی‌های سیاسی خلاصه نمی‌شود و ابعاد فرهنگی و اعتقادی نیز مورد هجمه دشمن قرار دارد و در صدد هستند که به بنیه اعتقادی جوانان و نوجوانان خدشه وارد کنند و از این رو وظیفه داریم ابعاد حادثه عاشورا را برای نسل جدید بیش از پیش تبیین کنیم.

ضرب الاجل دادستان کرمان برای تحویل سلاح‌های غیرمجاز 

مهدی بخشی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان افزود: در رابطه با جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز و برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز هماهنگی‌های لازم در شورای تامین استان انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به طرح جمع آوری سلاح در استان به ویژه در شهرستان‌های جنوبی اشاره کرد و گفت: در این رابطه اقدامات برخوردی مناسبی در استان کرمان انجام شده است و به زودی اطلاعیه‌ای برای تحویل سلاح‌های غیرمجاز به دارندگان این نوع سلاح‌ها داده می‌شود و پس از آن با دارندگان این سلاح‌ها برخورد قاطع و بازدارنده انجام خواهد شد.

وی برخورد با سارقان سیم‌های برق را از دیگر موارد اولویت دار در استان کرمان برشمرد و تاکید کرد: با مدیریت جدید فرماندهی انتظامی استان کرمان روحیه جدیدی در مسیر مبارزه با سرقت شکل می‌گیرد و در کنار آن با راه اندازی کمپ ترک اعتیاد، می‌توان تا ۶۰ درصد جرایم این حوزه را تا پایان سال جاری کاهش داد.

بخشی، مدیریت مبارزه با قاچاق سوخت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع نیز تا حدودی رها شده است و در این رابطه همه نگاه‌ها به سمت دستگاه قضایی است و باید تبیین شود که هر یک از دستگاه‌ها در این زمینه چه مسئولیتی بر عهده دارند.

وی از دستگاه قضایی به عنوان نهادی مطالبه گر یاد کرد و ضمن تاکید بر این مطلب که باید از دستگاه‌های مختلف در رابطه با اجرای وظایف آن‌ها مطالبه گری کنیم، بیان کرد: کنترل جمعیت کیفری از وظایف ماست و در این رابطه باید توجه داشت که امنیت جامعه فدای این موضوع نشود، زیرا به هر قیمتی نمی‌توان این سیاست را اجرایی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، حفظ امنیت روانی مردم در فضای مجازی و حقیقی را از تاکیدات ریاست قوه قضاییه برشمرد و گفت: نباید اجازه داد که شایعات و فضاسازی‌های علیه دستگاه قضایی از سوی افرادی که سواد و تخصص را ندارند و بنا به غرض ورزی‌های شخصی مطالبی را مطرح می‌کنند، موجب بر هم زدن امنیت و آرامش روانی مردم شود.

بخشی شناسایی و برخورد با باند‌های قاچاق مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت حقوق عامه و حمایت از اقتصاد مقاومتی نیز باید در سرلوحه کار روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *