صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

رئیس کل دادگستری سمنان: تمامی مراجع قضایی استان به صورت رسمی و غیر رسمی نظارت مستمر می‌شوند

۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۴۵۱۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به نظارت مستمر بر تمامی مراجع قضایی استان به صورت رسمی و غیر رسمی عنوان کرد:۵۳ درصد پرونده‌های یکتا به صورت الکترونیک با هدف تسهیل در فرآیند دادرسی تشکیل شدند.  

محمد جعفر عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برخی از دستاورد‌های عام المنفعه دستگاه قضایی استان سمنان در سال گذشته بیان کرد: ۳۶ هزار ملاقات مردمی و تسهیل در برقراری ارتباط مردم با مسئولین قضایی با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، اماکن و معابر پرتردد ثبت شده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند، گفت: با اقداماتی که صورت گرفت سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های ارجاعی به صلح یاران نیز رقم خورد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به نظارت مستمر بر تمامی مراجع قضایی سراسر استان سمنان به صورت رسمی و غیر رسمی عنوان کرد:۵۳ درصد پرونده‌های یکتا به صورت الکترونیک با هدف تسهیل در فرآیند دادرسی تشکیل شدند. 

وی با اشاره به کسب رضایت ۸۲ درصدی مراجعین به مراجع قضایی استان سمنان تصریح کرد: ۴۵ مورد میز خدمت از ابتدای سال۱۴۰۱ تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ نیز برپا شده است. 

عبدالهی با اشاره به اقدامات اداره کل زندان‌های استان سمنان نیز گفت: حمایت نقدی و غیر نقدی از خانواده‌های زندانیان نیازمند به ارزش ۸۸ میلیارد ریال انجام شده است و  وام اشتغال به ۶۱ خانواده زندانی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین تعداد ۱۰۲ زندانی جرائم غیر عمد در نتیجه حمایت خیرین آزاد شدند و وام اشتغال آفرینی به ۳۳ زندانی آزاد شده اعطا شد. 

وی با اشاره به اقدامات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان نیز گفت: ۶ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزش قضایی و حقوقی ویژه نیرو‌های مسلح استان سمنان برگزار شده است و رتبه ۲ پیشگیری از وقوع جرم و کسب رتبه اول در اتقان آرا در سطح سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح کشور کسب شده است. 

عبدالهی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی استان سمنان نیز عنوان کرد:جلوگیری از فرار مالیاتی بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال، وصول ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی در حوزه معادن و ۳-شناسایی و خلع ید اراضی ملی به میزان ۲۰۰ هکتار از جمله اقدامات این سازمان بوده است. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان درباره مهمترین اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی استان گفت: برخورد سریع، قاطع و بازدارنده با متخلفین، تشدید نظارت‌ها در قالب گشت‌های مشترک با همکاری مراجع متولی بازار، افزایش ۵ برابری جریمه‌ها به منظور بازدارندگی در مجازات‌های تعیین شده و ایجاد میزخدمت الکترونیک به منظور سهولت شهروندان در ارائه گزارش و شکایات مردمی از جمله اقدامات مهم این سازمان بوده است. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *