صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

لطیفی: مدیران نالایق باعث ناکامی استقلال شده‌اند/ پای دزد و دلال باید از فوتبال قطع شود

۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۲۴۰۲۳
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مدیرانی در رأس باشگاه استقلال حضور داشتند که اگر تمام بودجه کشور هم در اختیار آنها قرار می‌گرفت، نمی‌توانستند کار مثبتی انجام بدهند، چون توانایی نداشتند.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه مدیران نالایق باعث ناکامی باشگاه استقلال شده‌اند، اظهار داشت: وینستون چرچیل یک جمله بزرگ و قابل تأمل دارد که گفته؛ گاهی برای نابودی یک کشور نیازی به جنگ نیست، تنها کافی‌ست جای افراد آگاه و برجسته‌ی آن کشور را با تعدادى سیاستمدار نادان عوض کنید! این داستان مثل داستان مدیریت باشگاه استقلال است. در سالیان اخیر وزارت ورزش بودجه بیشتری از سایر تیم‌های دولتی به استقلال داده، ولی مدیرانی در رأس باشگاه قرار داده که اگر تمام بودجه کشور هم در اختیار آنها قرار می‌گرفت، نمی‌توانستند کار مثبتی برای باشگاه انجام بدهند، چون توانایی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه مدیرانی برای استقلال انتخاب می‌شوند که باشگاه را وارد بحران می‌کنند، عنوان کرد: هواداران دنبال قهرمانی هستند و دوست دارند تیم محبوب‌شان نتیجه بگیرد، ولی سیاسی‌کاری پشت پرده عرصه مدیریتی را متوجه نمی‌شوند. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بودجه دولتی دریافت می‌کنند؛ یادم هست یک سالی پول خوبی به باشگاه استقلال دادند که این بودجه بیشتر از واریزی پرسپولیس بود. در آن زمان مدیران حاضر در رأس باشگاه به خون استقلال تشنه بودند و از داخل تیم را خوردند.

*مدیران بعد از ناکامی و شکست پاسخگو نیستند

کارشناس فوتبال اضافه کرد: استراماچونی را علی خطیر به تیم فوتبال استقلال آورد و بعد از چند هفته تیم خوب نتیجه گرفت. روند رو به رشد و نتایج هر روز بهتر می‌شد و همه فکر می کردند استقلال در مسیر موفقیت افتاده است. ولی اعضای هیأت مدیره با زد و بندی که داشتند کاری کردند تا این مربی ایتالیایی از ایران فرار کند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه باید عملکرد مدیران موشکافانه زیر ذره‌بین قرار گیرد، تاکید کرد: مشکل فوتبال ایران اینجاست که مدیران بعد از ناکامی و شکست پاسخگو نیستند، در نهایت اموال دولتی و بیت‌المال را هدر می‌دهند و می‌روند. جایی که بازرسی و نظارت وجود نداشته باشد و اعمال مدیران با هر اعتقاد و باوری رصد نشود، قطعاً فساد در آنجا حاکم خواهد شد. باید از مدیرانی که در باشگاه استقلال مسئولیت گرفتند سوال شود پول دولت و مردم را کجا خرج کردند؟ اگر این نظارت‌های موشکافانه در رأس باشگاه وجود نداشته باشد، می‌شود همین اوضاع و احوالی که هم اکنون استقلال در آن قرار دارد.

*تا بر پشت پرده فوتبال نظارت نشوند فساد ریشه‌کن نمی‌شود

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: باید نهادهای بازرسی از زمانی که بدهی‌های باشگاه استقلال شروع شده است، از مدیران بازخواست کنند و همه موارد به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد. تا نهادهای نظارتی وارد پشت پرده فوتبال نشوند، هیچ‌گاه فساد ریشه‌کن نمی‌شود. هر چه زودتر باید این نهادها از یک جا جلوی باندهای فساد در فوتبال ایران را بگیرند تا فوتبال نفس بکشد. دزد و دلال باید پای‌شان از فوتبال بیرون کشیده شود تا رشد و پیشرفت را شاهد باشیم. امیدوارم یک روز برسد سازمان‌های نظارتی که در بخش‌های دیگر ورود کردند در فوتبال هم وارد شوند و جلوی فساد گسترده در بخش‌های ملی و باشگاهی را بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *