صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

رانندگان تاکسی مجاز به افزایش کرایه برای استفاده از کولر نیستند/ هیچ قطاری با نقص در سیستم تهویه وارد خط سرویس‌دهی نمی‌شود

۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۷۲۳۹۶۸
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رانندگان تاکسی اجازه ندارند برای روشن کردن کولر کرایه اضافه بگیرند گفت: مسافران در صورت مشاهده تخلف حتما شماره پلاک خودرو را به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند.

خبرگزاری میزان - سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با میزان در خصوص برخی قطار‌های مترو که فاقد تهویه مناسب هستند گفت: همه قطار‌ها الزاما باید به سیستم تهویه مطبوع مجهز باشند و تاکید شده چنانچه این سیستم در قطاری خراب است، نباید در مسیر سرویس دهی قرار گیرد و باید به تعمیرگاه برود و رفع نقص شود البته گاهی ممکن است سیستم تهویه حین سرویس دهی قطار دچار نقص شود که این اتفاق معمولا بیشتر برای قطار‌های قدیمی DC و قطار‌هایی که در آن‌ها واگن‌ها از هم جدا هستند و بهم ارتباط ندارند، رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه تاکید شده که اگر سیستم تهویه قطاری دچار خرابی شد بلافاصله از مسیر خارج و به تعمیرگاه اعزام شود، ادامه داد: قاعدتا اینگونه نیست که صبح قطار با نقص وارد سیستم سرویس‌دهی شود اما اگر سیستم تهویه قطاری حین خدمت رسانی خراب شود از دست مجریان خارج است و باید بلافاصله از خط خارج شود و چنانچه اینگونه مسائل تکرار شوند قابل پیگیری است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با این موضوع که برخی رانندگان تاکسی نرخ کرایه را با خودکار عوض می‌کنند و یا برای روشن کردن کولر کرایه اضافه می‌گیرند اظهار کرد: رانندگان تاکسی اجازه ندارند برای روشن کردن کولر کرایه اضافه بگیرند و همچنین مجاز نیستند نرخ را دستکاری کنند و اگر مردم با اینگونه موارد برخورد کردند حتما به سازمان تاکسی‌رانی و یا سامانه ۱۳۷ با ذکر شماره پلاک خودرو و خطی که تاکسی در آن مشغول فعالیت است اطلاع رسانی کنند، اینگونه مسائل قطعا در کمیته‌های انضباطی پیگیری می‌شود.

تشکری هاشمی در مورد اتوبوس‌های خصوصی که فاقد امکانات لازم از جمله تهویه مناسب هستند نیز توضیح داد: بر اساس آمار ما تقربیا همه این اتوبوس‌ها به جزء حدود ۴۰۰ دستگاه که طی سال‌های اخیر وارد شبکه اتوبوس‌رانی شدند، به سن فرسودگی رسیده‌اند و شورای اسلامی شهر تهران نسبت به این موضوع حساس است و شهرداری هم به این امر توجه لازم را دارد.

وی با بیان اینکه قرارداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس بسته شده و به ما قول داده شده هزار و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس امسال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، افزود: حتما ورود این اتوبوس‌ها بخشی از خلاءها را جبران می‌کند و نقص‌هایی که در حال حاضر وجود دارد با ورود اتوبوس‌های نو برطرف می‌شود، با توجه به بودجه هزار و ۳۲۵ میلیارد تومانی که به بازسازی اتوبوس‌ها اختصاص داده شده بازسازی حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است و امیدواریم بخشی از این اتوبوس‌ها را تا آغاز سال تحصیلی جدید وارد مدار کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *