صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری هرمزگان: اتقان آرا یکی از وجوه عدالت قضایی و از سیاست‌های قوه قضائیه در دوره نوین تحول و تعالی است/ استفاده قضات از مکانیسم‌های خلاقانه و مبتنی بر موازین قانونی زمینه ساز نوآوری در نگارش آرای قضایی خواهد شد

۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰:۵۶
کد خبر: ۴۷۲۳۳۰۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: استفاده قضات از مکانیسم‌های خلاقانه و مبتنی بر موازین قانونی در رسیدگی به پرونده ها، زمینه ساز نوآوری در نگارش آرای قضایی می‌شود.

خبرگزاری میزان-مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان طی مراسمی از تلاش‌های حسن پورحسرت گیل چالان دادرس شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی بندرعباس و برگزیده جشنواره آرای قضایی تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این مراسم اظهار کرد: تحقق عدالت در گرو آرای متقن و مرهون تلاش‌های قضات شریفی است که در این عرصه مهم حضور فعال و مبتکرانه دارند.

قهرمانی در ادامه افزود: استفاده قضات از مکانیسم‌های خلاقانه و مبتنی بر موازین قانونی در رسیدگی به پرونده‌ها می‌تواند زمینه ساز نوآوری در نگارش آرای قضایی شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت دقت نظر در رسیدگی به خواسته‌های حقوقی و خانواده تصریح کرد: باید سعی شود احکامی که در دادگاه‌های حقوقی و خانواده صادر و قطعی می‌شود بر مبنای اصول و موازین کامل شرعی و قانونی باشد چراکه اتقان آرا یکی از وجوه عدالت قضایی و ازسیاست‌های قوه قضائیه در دوره نوین تحول و تعالی محسوب می‌شود و در این زمینه شناسایی قضات توانمند و بهره‌مند از دانش بالای قضایی در این حوزه اولویتی حائز اهمیت به شمار می‌آید.

وی با بیان این مطلب که لازمه اتقان آرا، مستند و مستدل بودن آن‌ها است در تبیین این موضوع خاطر نشان کرد: طبق قانون، رأی دادگاه باید علاوه بر استناد به مواد قانونی مستدل و موجه نیز باشد و لازم است که همکاران  قضایی مساعی لازم را در این خصوص داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با یادآوری نقش قضاوت صحیح در اثر بخشی نظام عدالت، خاطر نشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته از سوی کمیته نقد آرای معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان هرمزگان، تلاش‌های  حسن پورحسرت گیل چالان منجر به کسب عنوان برتر جشنواره آراء قضایی توسط ایشان گردید.

وی ضمن تشکر از کوشش‌های حسن پورحسرت گیل چالان دادرس شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی بندرعباس با اهدای لوح سپاس از وی تقدیر کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *