صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در دومین دوره مهرواره «هوای نو» چه می‌گذرد؟/ آغوش باز «هوای نو» برای همه سلیقه‌ها

۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱:۰۲
کد خبر: ۴۷۲۳۰۰۲

وحید ملتجی دبیر دومین مهرواره «هوای نو» در گفت‌وگو با خبرنگار میزان، با بیان اینکه در این روزگار هر امر مردمی نیازمند تبیین است، درباره دومین دوره مهرواره «هوای نو» گفت: سال گذشته مهرواره «هوای نو»، قدم اول را بلند و محکم برداشت.

دبیر دومین مهرواره «هوای نو» گفت: امسال کار جدی‌تر شروع شد؛ یکی دو ماه بعد از آن اختتامیه پرشور، کار کلید خورد و سازمان هیئت و تشکل‌های دینی که تصدی کار را بر عهده داشت، سعی کرد این «هوای نو» که روح و روان هیئت‌ و آدم‌هایش را تازه می‌کند، بهتر از سال گذشته برگزار شود. ‌هدف این بود که گام دوم هوای نو با آنچه رهبر انقلاب تحت عنوان «گام دوم انقلاب» تبیین کرده‌اند، همراهی بیشتری داشته باشد و نسل جوان و پویا و همچنین بانوان، فرصت حضور چشمگیرتر و جانانه‌تری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه، این مهرواره در دومین دوره خود به دو هدف بزرگ فکر می‌کند، گفت: هدف اول کمک به رشد و ارتقای بینش، نگاه و رویکرد هیئت‌ و اصحاب هیئت در مشارکت دادن مردم است و هدف دوم اما در آن سوی میدان اتفاق خواهد افتاد؛ ایجاد نگاه درست و جامع درباره هیئت.

به گفته ملتجی مهرواره «هوای نو»، در دومین دوره، نقاط هدف مهمی را مد نظر دارد که توجه به آنها می‌تواند تحولی شگرف در حوزه هیئت پدید آورد. این اهداف عبارتند از توجه جدی به نقش و جایگاه بانوان در هیئت، موضوع جهاد تبیین، مشارکت و حمایت نهادهای دولتی و فراگیری آن در همه شهرهای کشور.

وی افزود: هوای نو در این دوره چهار بخش دارد و به جای 34 رشته در دوره اول با 41 رشته پشتیبانی می‌شود. نهاد هیئت، ارکان هیئت، تولیدات هیئت و فراهیئت این چهار بخش را تشکیل می‌دهند که هر کدام، رشته‌ها و پیوست‌های خود را دارند و پس از دو بار تمدید، سرانجام تا آخر خرداد امسال اثر پذیرفتند.

دبیر دومین مهرواره «هوای نو» به بخش‌های مختلف این دوره از مهرواره اشاره کرد و گفت: نهاد هئیت، فراهیئت، تولیدات، ارکان، محتوا و مضمون و... از جمله بخش‌های مختلف ما هستند.

تریبون آزاد هیئت‌ها پیش از اختتامیه

ملتجی یادآور شد: سال گذشته، نشست‌های تخصصی مهرواره هوای نو طی دو روز برگزار شد و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرد. چون کسانی از دور و نزدیک به این نشست‌ها دعوت شده بودند که درباره مباحث این حوزه، حرف‌های مهمی برای گفتن داشتند. بنابراین، هم از مسئولان و هم از برگزیدگان خواسته ‌شد که در این نشست‌ها شرکت کنند تا علاوه بر بیان تجربه‌های موفق و نمونه‌های عالی هیئت، از بعضی مشکلات، گرفتاری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها هم در این نشست‌ها بگویند. این نشست‌ها را می‌شود تریبون آزاد هیئت دانست، این نشست‌ها سال گذشته با موضوع «هیئت در دهه آینده» برگزار شد، بر اساس سیاستی که امسال «هوای نو» دارد، بانوان، حضور چشمگیرتری در آن خواهند داشت و از نقش بانوان در فعالیت‌های متعالی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی بیشتر خواهید شنید. امسال قرار است بیشتر بحث‌ها حول محور «نقش بانوان در آینده هیئت» باشد و مثل سال گذشته، پیش‌درآمدی باشد بر اختتامیه.

دبیر دومین مهرواره «هوای نو» در پایان اظهار داشت:  اختتامیه مهرواره «هوای نو» فقط یک برنامه نمایشی رسانه‌پسند نیست، بلکه فرصت کافی برای طرح روش‌ها و الگوها در اينجا فراهم است تا به شیوه‌های جذاب و قابل توجه برای هیات دست یافت، از سوی دیگر مهرواره با تقدیم تندیس درخت زرین خود، برگزیدگان را مورد حمایت معنوی و مادی قرار می‌دهد تا آنها با انگيزه بيشتر و بهتری به فعاليت خداپسندانه خود ادامه دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *