صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش صندق نجات کودکان از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی

۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۲۷۶۱
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش جدید می‌گوید که بیشتر کودکان فلسطینی در بازداشت رژیم صهیونیستی هدف ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - بر اساس تحقیقات جدید از سوی صندوق نجات کودکان، از هر پنج کودک فلسطینی، چهار نفر در سیستم بازداشت نظامی رژیم صهیونیستی هدف ضرب و شتم قرار می‌گیرند و ۶۹ درصد آن‌ها به صورت برهنه هدف بازرسی بدنی قرار می‌گیرند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، نزدیک به نیمی - ۴۲ درصد - در هنگام دستگیری مجروح می‌شوند که شامل جراحات گلوله و شکستگی استخوان می‌شود. 

این سازمان حقوق کودک گفت که برخی کودکان خشونت‌های جنسی را گزارش می‌کنند و برخی به دادگاه یا بین مراکز بازداشت در سلول‌های کوچک منتقل می‌شوند.

تحقیقات جدید در حالی انجام می‌شود که گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده اند، شواهدی را در مورد کودکان فلسطینی در بازداشت به شورای حقوق بشر ارائه می‌دهد.

برآورد می‌شود که سالانه بین ۵۰۰ تا هزار کودک در بازداشتگاه نظامی رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند.

«جیسون لی»، مدیر سازمان نجات کودکان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گفت: به سادگی هیچ توجیهی برای کتک زدن و برهنه کردن کودکان، رفتار با آن‌ها مانند حیوانات یا ربودن آینده آن‌ها وجود ندارد؛ این یک بحران حمایت از کودکان است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بالاخره باید به این سیستم توهین آمیز بازداشت نظامی پایان داده شود.

صندوق نجات کودکان و یک سازمان همکار با ۲۲۸ کودک زندانی سابق از سراسر کرانه باختری اشغالی که برای یک دوره بین یک تا ۱۸ ماه در بازداشت بودند مشورت کرده و دریافتند که اکثر کودکان در هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم، دستبند و چشم بند قرار می‌گیرند.

بر اساس این تحقیقات، آن‌ها همچنین در مکان‌های نامعلومی بدون حضور مراقب بازجویی می‌شوند و اغلب از غذا، آب و خواب یا دسترسی به مشاور حقوقی محروم هستند؛ جرم اصلی در این بازداشت‌ها پرتاب سنگ است که می‌تواند ۲۰ سال حبس برای کودکان فلسطینی در پی داشته باشد.

خلیل که در ۱۳ سالگی بازداشت شده و نامش تغییر کرده است، گفت که از مراقبت‌های بهداشتی ضروری برخوردار نیست؛ «من از ناحیه پا آسیب دیدم، آن را گچ گرفتم. احساس کردم بدنم از هم جدا شده است. هیچ عصایی برای راه رفتنم نداشتم، در هنگام انتقال مدام از سربازان کمک می‌خواستم اما هیچ کس به من کمک نکرد.

برخی از کودکان گزارش دادند که برای آزاد شدن مجبور به متهم کردن نادرست دیگران شدند.

در این گزارش هشدار داده شده که در نتیجه سوء استفاده، کودکان به طور فزاینده‌ای قادر به بازگشت کامل به زندگی عادی خود پس از آزادی از بازداشت نیستند، تعداد کودکانی که کابوس‌های مکرر می‌بینند از ۳۹ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته است و آن‌هایی که از بی‌خوابی یا مشکل رنج می‌برند در مقایسه با کودکانی که در سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفتند، از ۴۷ درصد به ۷۳ درصد افزایش یافته است.

صندوق نجات کودکان از مقامات اشغالگر صهیونیست می‌خواهد که به همه حقوق کودکان و قوانین بین‌المللی احترام بگذارند. 

این گروه حقوق بشری گفته است: هیچ کودکی نباید در دادگاه‌های نظامی یا دادگاه‌هایی که فاقد حقوق جامع دادرسی عادلانه و استاندارد‌های عدالت برای نوجوانان است تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: رژیم صهیونیستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *