از تفاوتهای تردز و توییتر چه میدانیم؟
خبرگزاری میزان - «مارک زاکربرگ»، مدیر عامل شرکت «متا» در تاریخ ششم جولای ۲۰۲۳ (۱۵ تیر ماه) با رونمایی از «تردز» خبرساز شد.
«تردز» که اغلب بهعنوان رقیب سرسخت توییتر معرفی میشود، شاهد افزایش قابلتوجهی در محبوبیت بود و بیش از ۳۰ میلیون کاربر را در یک دوره زمانی ۱۸ ساعته جذب کرد.
بر اساس آخرین آمارها، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر به این شبکه پیوستهاند.
در حالی که گفته میشود این ۲ پلتفرم رقیب جدی یکدیگرند، اما در واقع تفاوتهایی میان آنها وجود دارد.
قابلیت ویرایش پستها
توییتر به تازگی قابلیت ویرایش توییتها را برای کاربران ممتاز خود معرفی کرده است.
«تردز» فعلا قابلیت ویرایش پستها را پس از انتشار ندارد.
کاربران «تردز» در حال حاضر ملزم به حذف پست یا ایجاد پست جدید در صورت تمایل به ایجاد تغییرات هستند.
با این حال، با توجه به اینکه اینستاگرام و فیسبوک مدت زیادی است که این ویژگی را دارند، ممکن است «تردز» در آیندهای نزدیک ویرایش پست را نیز در بر بگیرد.
نسخههای تلفن همراه و وب
در حالی که توییتر به کاربران امکان دسترسی به پلتفرم خود از طریق هر مرورگر وب را میدهد، از طرف دیگر «تردز» منحصراً به عنوان یک برنامه تلفن همراه طراحی شده است. در حال حاضر، «تردز» نسخه وب را ارائه نمیدهد.
اگرچه یک وبسایت رسمی به نام Threads وجود دارد، اما کاربران را به دانلود نسخه Android یا iOS برنامه «تردز» هدایت میکند.
پیام مستقیم (DM)
یکی از محدودیتهای «تردز» نداشتن ویژگی پیام مستقیم (DM) در پلتفرم آن است.
«تردز» به کاربران امکان ارسال پیام خصوصی به یکدیگر را نمیدهد.
در واقع، این پلتفرم اخیراً رمزگذاری سرتاسری را به عنوان ابزاری برای افزایش حریم خصوصی کاربران پیاده سازی کرده است.
در نتیجه، کاربران قادر به برقراری ارتباط خصوصی یا مشارکت در پیامرسانی مستقیم در برنامه «تردز» نیستند.
نداشتن هشتگ
نداشتن هشتگ در «تردز» نیز یک ویژگی قابل توجه است.
در حالی که هشتگها به طور گسترده در پلتفرمهایی مانند توییتر استفاده میشوند، اما «تردز» در حال حاضر فاقد این ویژگی است.
با این حال، انتظار میرود که «تردز» به زودی از پشتیبانی هشتگها، مشابه دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی متعلق به متا، مانند اینستاگرام و فیسبوک که سالهاست از هشتگها استفاده میکنند، استفاده کند.
نبود گزینهای برای کاربران درباره سفارشی کردن متن جایگزین
علاوه بر این، «تردز» در حال حاضر فاقد گزینهای برای کاربران برای سفارشی کردن متن جایگزین برای تصاویر و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم است.
در عوض، «تردز» به متن جایگزین کامپیوتری متکی است، که برای افرادی که به «صفحهخوانها» متکی هستند کمتر قابل دسترسی است.
صفحهخوان فنآوری است که به افرادی که در بینایی مشکل دارند کمک میکند تا به محتوای دیجیتالی مانند وبسایتها یا برنامهها از طریق صدا دسترسی پیدا کنند و با آن تعامل برقرار کنند.
برخلاف بسیاری دیگر از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که به کاربران اجازه میدهند متن جایگزین توصیفی خود را ارائه دهند، «تردز» در حال حاضر این ویژگی را ارائه نمیدهد و به طور بالقوه مانع دسترسی کاربران کم بینا میشود.
ویژگی موضوعات پرمخاطب
توییتر به دلیل ویژگی موضوعات پرمخاطب خود که به کاربران امکان میدهد به راحتی اخبار جاری و بحثهای پرمخاطی را کشف کنند، به طور گستردهای شناخته شده است.
با این حال، «تردز»، بر خلاف توییتر حداقل در حال حاضر دارای بخش اختصاصی برای موضوعات پرطرفدار نیست.
تبلیغات در فضای پلتفرم
برخلاف توییتر، «تردز» تبلیغاتی را در پلتفرم خود نمایش نمیدهد.
این وجود نداشتن تبلیغات میتواند به عنوان یک جنبه مثبت برای کاربران تلقی شود.
مدیر عامل متا پیشنهاد کرده است که «تردز» ممکن است تبلیغاتی را معرفی نکند مگر اینکه به یک پایگاه کاربری قابل توجه از تقریباً یک میلیارد کاربر دست یابد.
انتهای پیام/