صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هوانیروز ارتش مطلوب‌ترین ناوگان بالگردی در غرب آسیا را دارد

۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱:۳۷
کد خبر: ۴۷۲۲۲۴۸
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دارای چابکترین نیرو‌ی نظامی هستیم گفت: امروز مطلوب‌ترین ناوگان بالگردی در غرب آسیا را هوانیروز ارتش دارد.

خبرگزاری میزان - امیر سرتیپ یوسف قربانی امروز (شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲) در نشست خبری به مناسبت سالروز رژه تاریخی بالگرد‌های هوانیروز در ۱۹ تیر ۱۳۵۸ بیان کرد: این اتفاق رخداد و نقطه عطف نیرو‌های مسلح و یک حرکت نمادین ارتش جمهوری اسلامی در بیعت با امام خمینی رحمه‌الله علیه بود.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: دشمنانی که در آن زمان کشور را ترک می‌کردند ندای انحلال ارتش را سر داده بودند اما از طرف نیرو‌های مسلح ارتش بیعت بسته شد و اعتماد امام راحل به ارتش باعث شد در بحبوحه قبل از دفاع مقدس ۴۳ نفر از مأموران ارتش به شهادت برسند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی خوبی برای رژه تاریخی بالگرد‌های هوانیروز در ۱۹ تیر ۱۳۵۸ شده بود ادامه داد: این رژه مورد تفقد امام راحل قرار گرفت.

امیر سرتیپ قربانی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هوانیروز خدمات ارزنده‌ای به ثمر رساند، از جمله عملیات ثامن، خیبر و ... اگر ارتش شجره طیبه نامیده می‌شود اثر پیمان با ولایت در ۱۹ تیرماه ۱۳۵۸ بود.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: ایران عزیز طی سال‌های گذشته در عرصه‌های مختلف تحریم شد. اما امروز مطلوب‌ترین ناوگان بالگردی در غرب آسیا را هوانیروز ارتش دارد. هلیکوپتر‌ها و بالگرد‌های ما با توجه به مطالبات جنگ‌های دنیا پیش‌بینی شده است و دارای چابکترین نیرو‌ی نظامی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز آمایش سرزمینی خوبی در حوزه‌های دفاعی امنیتی در کشور داریم گفت: بعد از ۴ سال با منویات رهبر معظم انقلاب و تلاش نیروی انسانی ولایت‌پذیر و سختکوش، سامانه‌های دید در شب در بالگرد‌های هوانیروز تجهیز شده و امروز آماده هرگونه عملیات در هر زمانی است.

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به اینکه هر جا که دشمن چشم طمع به کشور ما دارد هوانیروز حاضر است گفت: هوانیروز همیشه در کنار مردم بوده، به عنوان مثال در زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و ... در خدمت مردم توانست کمک‌های فراوانی ارائه دهد.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به برنامه در ۱۹ تیرماه امسال گفت: دفاع مقدس به عنوان اقیانوسی است که زوایای ناشناخته زیادی دارد، یکی از موضوعات مهم ۱۹ تیرماه ۱۳۵۸ است که باید بیشتر تبیین شود. امسال نیز در این روز رژه زمینی و هوایی در شهر قم به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است امسال رزمایش تخصصی انجام شود گفت: موشک‌های هوانیروز با توجه به مطالبات و عملیات به روز است و تجهیزات لازم بر بالگرد‌ها نصب و پیش‌بینی شده است.

امیر سرتیپ قربانی گفت: در بحث آموزش همه موارد بومی‌سازی شده است و خلبانان و کارکنان فنی هوانیروز با تکیه بر علم و فناوری بومی به موفقیت رسیده‌اند.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *