صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آگاهی از مسائل قضایی منجر به کاهش جرائم می‌شود

۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۹
کد خبر: ۴۷۲۱۳۱۲
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: بستر‌های حقوقی و قضایی در ارتش جمهوری اسلامی می‌توانند با آگاهی‌بخشی به نیرو‌ها جرائم انسانی را کاهش دهند.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پنجمین همایش روز رسته حقوق که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، اظهار داشت: سالم‌سازی، پیشگیری و پاک‌سازی محیط‌های مختلف بشری از اهداف پیامبران و اولیای الهی بوده است که برای آن چاره‌اندیشی کرده‌اند و در قرآن اشارات فراوانی به آن شده است.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد افزود: مهم‌ترین رویکرد نگاه‌های دینی و الهی، کاهش وابستگی بشر به مافیا در سیر و سلوک الهی است که می‌تواند راهکاری برای جامعه امروزی قلمداد شود؛ از طرفی در جوامع امروزی شاهد این هستیم که تخلفات جرائم در بستر‌های زیستی، فرهنگی و اجتماعی رخ داده که با ارزیابی درست از وضعیت اجتماعی می‌توان جرم و موارد کیفری را کاهش داد و یا به حداقل ممکن رساند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تأکید کرد: نیرو‌های مسلح به‌ویژه بستر‌های حقوقی و قضایی در ارتش جمهوری اسلامی می‌توانند با آگاهی‌بخشی به نیرو‌های نظامی بالاخص در حوزه‌های اقتصادی، جرائم انسانی را کاهش دهند.

وی یادآور شد: مشکل اساسی در جوامع به‌ویژه کشور ما، ناآگاهی و ندانستن برخی مسائل، قوانین و ملزومات دانش حقوقی در سطوح مختلف حتی در سطح فرماندهان است که زمینه جرم را برای سیستم به وجود می‌آورَد.

امیر صباحی‌فرد افزود: آشنایی با دانش و اندیشه‌های حقوقی جدید به همراه ارائه آموزش‌های لازم در بستر‌های کاری و اجرایی می‌تواند در حفظ تجهیزات، تقویت قوا و کاهش آسیب‌ها به‌ویژه در حوزه نیروی انسانی، مفید باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *