صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ادعای تکراری مقام‌های آمریکایی درباره برجام: دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم

۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۲۰۶۷۴
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که واشنگتن در موضوع برجام به دیپلماسی پایبند است.

خبرگزاری میزان – ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشستی خبری مدعی شد که آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران، دیپلماسی را ترجیح می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اخبار منتشر شده در رابطه با مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا درباره موضوع‌هایی مانند توافق هسته‌ای و تبادل زندانیان در عمان مدعی شد: ما به طور گسترده و از نزدیک با متحدان و شرکای خود از جمله در منطقه، در مورد زمینه‌های مختلفی که در آن‌ها نگرانی‌های درباره ایران داریم، در ارتباط هستیم؛ متذکر می‌شوم که شایعات درباره توافق هسته‌ای موقت یا غیر آن، نادرست و گمراه کننده هستند؛ ما همچنان بر محدود کردن رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران از طریق فشار دیپلماتیک، هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود و همچنین اقدامات کاهش تنش در منطقه متمرکز خواهیم بود.

پاتل همچنین ضمن تکرار ادعای واشنگتن مبنی بر پایبندی به تلاش برای عدم دستیابی ایران به آن چه سلاح هسته‌ای می‌خواند، ادعا کرد: سیاست ما در این باره تغییر نکرده است و ما فعالیت‌ها و اقدام‌های ایران را همچنان از نزدیک تحت نظر داریم.

وی افزود: ما دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم، اما برای همه گزینه‌های احتمالی آماده می‌شویم و در این زمینه با متحدان و شرکای خود هماهنگی کامل داریم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخشی دیگر با اشاره به این که خبر جدیدی از موضوع تبادل زندانیان ندارد، ادعا کرد که آمریکا به تلاش خود در زمینه تبادل زندانیان با ایران ادامه می‌دهد.

پاتل پس از تاکید بر هماهنگی نزدیک آمریکا با متحدان و شرکای اروپایی اش در موضوع ایران ادعا کرد: ما نگرانی‌های مشترکی با اسرائیل درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران داریم؛ تعهد ما به اسرائیل و دفاع از آن، آهنین است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *