صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبت‌نام ۴۶ هزار دانش‌آموز برای فعالیت در پایگاه‌های تابستانی/ اعزام کاروان دانش‌آموزی به پیاده‌روی اربعین

۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰:۴۲
کد خبر: ۴۷۲۰۴۷۹
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۱۶ هزار دانش‌آموز در ۸۰ هزار رشته‌ برای ثبت نام در پایگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - اصغر باقرزاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (۷ تیر ۱۴۰۲) برگزار شد، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با رویکرد‌ مردمی‌سازی و تمرکززدایی و دادن اختیار عمل به ستاد‌ها و پایگاه‌های استانی اوقات فراغت و توجه به نخبه‌پروری در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به اینکه ایجاد سامانه سراسری ثبت پایگاه‌ها و ثبت‌نام دانش‌آموزان به منظور نظارت بر فعالیت پایگاه‌های تابستانی، سنجش کیفیت و صدور گواهینامه برای دانش‌آموزان، دقت نظر در برنامه‌ها مبتنی بر سند انتظار دولت و سند تحول آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال فعالیت ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت را در تابستان داشته باشیم، تاکنون ۲۵ هزار پایگاه در سامانه جامع خدمات معاونت پرورشی با عنوان «نورینو» ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به اینکه امروز آخرین مهلت ثبت نام است، پیش‌بینی ما ثبت نام ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در فعالیت پایگاه‌های تابستانی تا ۱۵ تیر اعلام شده است و تاکنون ۴۱۶ هزار دانش‌آموز که ۶۱ درصد از آن‌ها دختران بودند در ۸۰ هزار رشته‌ ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: برنامه‌های پایگاه‌های اوقات فراغت شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی است.

حجت الاسلام محمد حسین پور سلیم مدیر کل فرهنگی تربیتی اردوگاه‌ها و فضا‌های پرورشی هم در این نشست اظهار کرد: شعار تابستان امسال تربیت بدون توقف است، چرا که با پایان مدرسه تربیت تعطیل نمی‌شود.

 مدیر کل فرهنگی تربیتی اردوگاه‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تابستان زمان آماده سازی معلمان برای سال تحصیلی جدید است توضیح داد: طرح مسئولیت و سازندگی را بین دانش‌آموزان با استعداد‌های درخشان در نظر گرفتیم.

حجت الاسلام پور سلیم با اشاره به اینکه مجوز اردوی کربلا گرفته شده و کاروان پیاده روی اربعین ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و موکب‌هایی توسط دانش آموزان بر پا شده است، عنوان کرد: در این طرح بین نجف تا کربلا سه موکب توسط دانش آموزان برپا می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *