صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدارس دولتی، هیئت امنایی و نمونه دولتی تنها مجاز به دریافت حق بیمه ۳۰ هزار تومانی در هنگام ثبت‌نام هستند

۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۷۲۰۲۵۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای ثبت نام بیش از این تعداد یعنی حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز آمادگی داریم گفت: مدارس دولتی، هیئت امنایی و نمونه دولتی فقط هزینه بیمه به مبلغ ۳۰ هزار تومان را در هنگام ثبت‌نام دریافت می‌کنند.

خبرگزاری میزان- خبرگزاری میزان- سید مجتبی هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (۶ تیر ۱۴۰۲) برگزار شد، گفت: مسئله ثبت نام دانش آموزان فرایند مهم و پیچیده است که نشان می‌دهد تعداد دانش آموزان در کلاس‌ها چقدر است و چه تعداد نیروی انسانی و کلاس مورد نیاز است.

وی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۶ میلیون ۵۰۰ دانش‌آموز داشتیم و امسال برای ثبت نام بیش از این تعداد یعنی حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز آمادگی داریم، ادامه داد: البته از آنجایی که بخشی از دانش‌آموزان از اتباع هستند ممکن است این آمار دستخوش تغییر شود و برای رسیدن به یک عدد دقیق ما نیازمند بررسی متغیر‌های بیشتری هستیم.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسائلی نظیر ساماندهی نیروی انسانی و آمادگی فضای فیزیکی همزمان با ثبت‌نام در حال بررسی است، افزود: بخش‌هایی از حوزه‌های حاکمیتی و سیاست‌گذاری داخل و خارج از مجموعه آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی با یکدیگر همکاری می‌کنند و قریب به ۱۵ معاونت، سازمان و اداره‌کل در آموزش و پرورش در امر ثبت‌نام دخیل هستند.  

وی اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان به ۲ بخش تقسیم می‌شود که یکی ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه و دیگری ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی است، حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز ما در میان پایه تحصیل می‌کنند و باهماهنگی‌هایی که در ستاد ثبت نام انجام شده، مقرر است ثبت نام میان پایه‌ها با درج نمره قبولی پایان ترم دانش آموز به صورت خودکار و الکترونیکی در پایه بالاتر در همان مدرسه انجام شود.

رئیس ستاد ثبت نام مدارس توضیح داد: دانش آموزان مبتنی بر آدرس محل سکونت ثبت شده در سامانه املاک می‌توانند در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت ثبت نام کنند. همچنین می‌توانند در مدرسه نزدیک محل اشتغال پدر یا مادر نیز ثبت نام کنند، به طور کلی محدوده بندی طوری تعریف شده که دانش آموز بتواند در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت یا اشتغال پدر و مادر ثبت نام کند.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه تلاش کردیم ثبت نام الکترونیکی به صورت کامل انجام شود عنوان کرد: ما منحصراً به دنبال ثبت نام الکترونیکی نخواهیم رفت، اما تمام تلاش خود را برای افزایش میزان ثبت نام الکترونیکی خواهیم داشت.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم که حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ثبت نام الکترونیکی میان پایه را داشته باشیم که به صورت الکترونیکی توسط مدارس ثبت نام می‌شود. به استثنای دانش‌آموزانی که به دلیل تغییر محل سکونت یا تغییر محل کار والدین مدارس خود را تغییر داده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال بیش از یک و نیم میلیون دانش‌آموز در فرایند سنجش شرکت کرده و قریب به ۵۰ هزار نفر هم در صف پایگاه‌های سنجش هستند، افزود: ۵۰۲ هزار و ۶۱۳ نفر در پایه هفتم و پایه اول ابتدایی ثبت نام قطعی داشته‌اند که مجموعا ۸۱ هزار و ۸۰۲ نفر از این تعداد مربوط به ثبت نامی‌های پایه هفتم و باقی مربوط به پایه اول است.

وی متذکر شد: سال گذشته ۹۵ هزار و ۵۹ بازدید در حوزه ستاد و ۶۹ هزار و ۲۶۰ بازدید در حوزه استان انجام شد و در مجموع بر ۷۸ هزار و ۸۳۹ مدرسه نظارت شد که ۱۷۰۵ مدرسه به دلیل عدم رعایت مقررات تذکر گرفتند و برخی به سطوح بالاتر ارجاع شدند. همچنین ۳۹۸ هزار و ۲۹۷ نظرسنجی استانی اتفاق افتاد که ۲۱ مسأله را در مدارس شناسایی کردند.

رئیس ستاد ثبت نام مدارس  یادآور شد: پرداخت مالی مدارس ۲ بخش است که یک بخش، مدارسی هستند که مجاز به دریافت وجه هستند و یک بخش مدارس دولتی، هیأت امنایی و نمونه دولتی است که فقط هزینه بیمه به مبلغ ۳۰ هزار تومان در هنگام ثبت‌نام دریافت می‌کنند؛ البته مدارس هیأت امنایی و نمونه دولتی در طول سال با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان، هزینه‌های مشارکت دریافت می‌کنند و مدارس که مجاز به اخذ شهریه هستند هم فقط شهریه مصوب را در هنگام ثبت‌نام می‌گیرند؛ هزینه مدارس سمپاد با عنوان حق ثبت به میزان یک دوم شهریه مصوب مدارس غیردولتی همان منطقه است و مدارس شاهد هم تحت عنوان کمک سرانه بر اساس دستورالعمل، دریافتی دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *