صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارائه ۲۵۶ هزار خدمت درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه

۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳:۰۲
کد خبر: ۴۷۱۹۸۷۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۲۵۶ هزار خدمت بهداشتی، درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه خبر داد و تاکید کرد: همه امکانات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای برگزاری مراسم حج آماده شده و کادر درمان داوطلب این جمعیت در منا و عرفات مستقر شده‌اند.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت در تشریح خدمات این مرکز به زائران ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال گفت: از سوم خرداد تا سوم تیرماه در مجموع، ۲۵۵ هزار و ۹۳۸ خدمت بهداشتی، درمانی امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.

کولیوند گفت: ۱۹۲ هزار و ۳۲ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به زائران کشورمان ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در این مدت ۱۳ هزار و ۴۳۷ مورد خدمات پاراکلینیکی ازجمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ...، ۴۲ هزار و ۴۳ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است، افزود: تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج تا امروز ۱۳۵ هزار و ۱۲۹ مورد بوده است. ۲۲۲۰ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت است.

به گفته کولیوند در حال حاضر ۲۳ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۰ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه کادر درمانی هلال احمر در آمادگی کامل به سر می‌برد تا در مراسم حج در محل حاضر شده و به زائران خدمات ارائه دهد، افزود: نیرو‌های هلال احمر در عرفات و منا مستقر شده و دارو‌های مورد نیاز برای درمانگاه‌های سیار ارسال شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *