صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش جمعیت سیاه‎پوستان و بومیان بی‎خانمان‎ در آمریکا

۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۹۸۴۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
بی‌خانمان‌های نیویورک قربانی انواع خشونت‌ها هستند و برخی از آنها از انواع مشکلات روانی رنج می‎برند.

خبرگزاری میزان - بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، شهروندان بی‌خانمان اغلب قربانی خشونت می‌شوند و بسیاری از آن‌ها پیش از بی‎خانمان شدن، مشکلات سلامت روانی و سوء مصرف مواد دارند.

به گفته نویسندگان، مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شد با جامعه آماری ۳ هزار و ۲۰۰ بی‎خانمان در کالیفرنیا صحبت کرد که بیشترین تعداد مطالعه از دهه ۱۹۹۰ است.

برآورد می‌شود که کالیفرنیا بیش از ۱۷۰ هزار بی خانمان داشته باشد که حدود یک سوم کل شمار بی‌خانمان‌های آمریکا به شمار می‌رود.

این مطالعه نشان داد که نزدیک به دو سوم بی خانمان‌های کالیفرنیا مشکلات شدید سلامت روان دارند و بیش از یک چهارم در نتیجه این مشکلات در بیمارستان بستری شده‌اند.

دو سوم دیگر نیز مشکلات سوء مصرف مواد از جمله اعتیاد به مواد مخدر یا الکل را گزارش کردند.

سیاه پوستان و بومیان به طور قابل توجهی در جمعیت بی‎خانمان این ایالت بیش از حد حضور دارند؛ بومیان ۱۲ درصد از بی خانمان‌ها را تشکیل می‌دهند، اما تنها حدود ۲ درصد از کل جمعیت کالیفرنیا از این گروه هستند.

این مطالعه از سوی «گاوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا، درخواست شد که بی‌خانمانی را در کانون توجه دولت محلی خود قرار داده است؛ کالیفرنیا از زمان روی کار آمدن «نیوسام» بیش از ۲۲ میلیارد دلار برای مبارزه با بی خانمانی هزینه کرده است.

قربانی خشونت فیزیکی و جنسی

حدود سه چهارم از جمعیت بی خانمان کالیفرنیا گفته‎اند که قربانی خشونت فیزیکی شده‌اند و بسیاری از زنان بی خانمان نیز گفته‌اند که قربانی خشونت جنسی هستند.

بیشتر جمعیت بی خانمان کالیفرنیا، حدود ۷۸ درصد، شب‌ها را بدون سرپناه می‌گذرانند؛ بر اساس تحقیقات، این امر می‌تواند پیامد‌های سلامتی بدتری برای جمعیتی ایجاد کند که ۶۰ درصد آن‌ها بیماری مزمن و بیش از ۲۰ درصد نوعی ناتوانی را گزارش کرده‌اند.

در حالی که بیش از ۸۰ درصد افراد بدون مسکن به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی دارند، تنها کمتر از نیمی از آن‌ها به مراقبت‌های بهداشتی غیر اورژانسی دسترسی پیدا می کنند.

دسترسی به درمان حتی برای افراد دارای مشکلات سلامت روان بدتر بود، به طوری که دو سوم از پاسخ دهندگان مشکلات سلامت روان را گزارش کردند، اما تنها ۱۸ درصد تحت درمان قرار گرفتند.

از این یافته‌ها، محققان توصیه‌های زیادی از جمله گسترش کمک‌هایی برای دور نگه‌داشتن افراد بی خانمان از خیابان‌ها ارائه کردند.

معضل بی خانمانی در آمریکا

به گزارش «هیل»، ۲ سال پس از پایان کمک‌های مربوط به همه‌گیری کرونا، بی خانمان‌ها در شهر‌ها و ایالت‌ها در سراسر آمریکا در حال افزایش است.

سازمان‌هایی که افراد بی خانمان را شمارش می‌کنند، در مقایسه با سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش تعداد افراد بدون پناه بوده‌اند.

بر اساس داده‌های اتحاد ملی برای پایان دادن به بی خانمانی در آمریکا، بیش از ۴۲۱ هزار نفر در سال گذشته در آمریکا بی خانمان بودند و حدود ۱۲۸ هزار نفر از آن‌ها به طور مزمن بی خانمان بودند، به این معنی که برای یک سال یا بیشتر جایی برای اقامت نداشتند.

این اتحادیه، می‎گوید که نرخ بی‎‎خانمانی در سطح آمریکا از سال ۲۰۱۷ هر سال حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش تعداد افرادی که سرپناهی برای زندگی ندارند در بحبوحه افزایش هزینه‌های مسکن و افزایش قیمت‌ها برای اقلام ضروری مانند غذا و حمل و نقل رخ می‌دهد.

دشوار برای سرشماری

یک خبرنگار آمریکایی، می‌گوید: مطمئنا آمار رسمی بی‌خانمان‌ها در سال ۲۰۲۳ دقیق نخواهد بود، زیرا افرادی که بی‌خانمان هستند برای یک تماس تلفنی آسان در یک مکان جمع نمی‌شوند.

به گفته وی، شمارش تعداد افرادی که بدون سرپناه هستند، در خودروها، در جنگل‌ها یا در املاکی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، زندگی می‌کنند، بسیار دشوار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *