صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نقش نظارتی شهرداری در نظام پرداخت خرد شهری

۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۴۰
کد خبر: ۴۷۱۹۷۶
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در جلسه «بررسی نظام پرداخت خرد شهری و ارائه طرح پیشنهادی تجمیع خدمات پرداخت در تاکسی‌ها» بر ضرورت ایفای نقش نظارتی برای شهرداری‌ها در این نظام تأکید کرد.

به گزارش گروه جامعه ، جلسه بررسی نظام پرداخت شهری و ارائه طرح پیشنهادی تجمیع خدمات پرداخت در تاکسی‌ها، روز ششم آذر ماه با حضور محمد فرجود، مدیرعامل این سازمان، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، نماینده بانک شهر، فعالان حوزه پرداخت و فین تک‌ها در سازمان فاوا برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در این نشست ضمن تأکید بر تشکیل این جلسه با هدف همفکری و هم افزایی برای نظم دادن به فضای پرداخت‌های خرد گفت: اگر سیستمی نتواند فضای برد-برد را ایجاد کند، به سمت توسعه نمی‌رود. پیشنهاد نظام پرداخت خرد شهری باید آن‌قدر منطقی باشد که بتواند در سایر کلانشهر‌ها هم استفاده شود. پیشنهاد ما ایجاد یک نقش نظارتی برای شهرداری‌ها در این نظام است.

فرجود، شهرداری تهران را یکی از بازیگران اصلی حوزه پرداخت‌های خرد دانست و گفت: سرویس‌های شهرداری تهران اغلب با پرداخت‌های خرد قرین است. مواردی مثل فروش QR مترو، شارژ کارت بلیت، طرح ترافیک، پرداخت عوارض خودرو و موتور سیکلت، نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی، پارک حاشیه‌ای و پارکومتر از جمله خدماتی است که همراه با پرداخت‌های خرد است.

در ادامه، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی این هم‌اندیشی‌ها را منتهی به ایجاد فرم جدیدی از نظام پرداخت‌های خرد عنوان کرد و گفت: این نظام قصد رقابت با سیستم‌های اصلی پرداخت را ندارد. ویژگی مهم سیستم پرداخت در تاکسی‌ها این است که سطح تماس زیادی با زندگی روزمره مردم داشته و برعکس آنچه فکر می‌کنیم گردش مالی بالایی ندارد. سازمان تاکسیرانی برای سامان دادن به نظام پرداخت خرد در تاکسی‌ها بسیار مشتاق و آماده همکاری است.

در این جلسه طرح پیشنهادی تجمیع خدمات پرداخت مورد بررسی قرار گرفت و مدل‌های مالی و تسویه حساب با ذینفعان تشریح شد. همچنین ارتباط میان رانندگان تاکسی‌ها با سیستم بانکی و مؤسسات پذیرنده در این مدل مالی و نیز نوع نظارت بر رقابت میان شرکت‌های فعال از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

مقرر شد تا با تعیین نمایندگانی از سازمان فاوا، سازمان تاکسیرانی و شرکت‌های حاضر در خصوص جزئیات اجرایی و مالی طرح پیشنهادی مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *