صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کمک خانواده‌ها به مدیریت شهری در دومین رویداد ایده‌پردازی مردمی تهران

۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۱۹۶۴۴
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از اجرای دومین رویداد ایده‌پردازی مردمی در شهر تهران با محوریت خانواده خبر داد و گفت: ما دست یاری خود را به سمت ۲ و نیم میلیون خانواده شهر تهران دراز می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران امروز (3 تیر 1402) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اجرای دومین رویداد ایده پردازی مردمی در شهر تهران با محوریت خانواده گفت: یکی از رویکرد‌های جدی مدیریت شهری تهران خانواده است و می‌خواهد تهران شهری مناسب و زیست پذیر برای خانواده‌ها باشد چرا که گاهی اوقات خانواده‌ها از چالش‌هایی که در شهر وجود دارد گلایه‌مند هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر بخواهیم در شهر تهران چتری بگسترانیم که همه افراد در آن قرار گیرند، طرح شهر خانواده بهترین روش است، افزود: در واقع در شهر خانواده؛ مدیریت شهری امکان‌هایی را در شهر ایجاد می‌کند تا به همراه شهروندان شهر را اداره کند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه رویداد ایده پردازی شهرداری در سال ۱۴۰۲ برای تمامی افراد خانواده در حوزه مدیریت شهری طراحی شده است، ادامه داد: ما دست یاری خود را به سمت ۲ و نیم میلیون خانواده شهر تهران دراز می‌کنیم.

در ادامه این نشست محمد مهدی الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: قرار است خانواده‌ها به کمک مدیریت شهری بیایند تا رویداد اداره شهر را به بهترین شکل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این رویداد در ۵ محور برگزار شد و ۲ هزار ایده به دبیرخانه رسید که  یکهزار و ۶۰۰ ایده قابل بررسی بودند و از این تعداد ۱۵۰ ایده به بخش داوری رسید و مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: در مرحله نهایی نیز  ۱۵ ایده به صورت ویژه توسط ۶ معاون شهردار بررسی  و در نهایت ۳ ایده برتر انتخاب و به مرحله اجرایی رسید که یک ایده اسکوتر برقی در شهر بود و ایده دیگر استفاده از مواد پلاسمایی برای پاک کردن شیرابه سطل زباله‌ها و ایده سوم نیز در رابطه با مبلمان شهری بود که کاربری‌های متفاوتی دارد و در حدفاصل خیابان امام حسین تا انقلاب در حال اجرا است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران ضمن بیان اینکه امسال نیز در  رویداد ایده‌های مردمی شهر مساله خانواده را به عنوان یکی از رویداد‌های ۱۴۰۲ پیگیری می‌کنیم، متذکر شد: شیوه کار به این صورت است که فراخوانی برای مردم، نخبگان، پرسنل شهرداری و سایر کلانشهر‌ها ابلاغ شده است و در خصوص مشارکت اساتید، دانشجویان و نخبه‌های علمی نیز تفاهم خوبی با وزارت علوم داشته‌ایم.

الفت پور ضمن اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که مردم به مسائل پیرامونی خود دقت کنند و ایده دهند چرا که ایده برگرفته از یک نیاز است توضیح داد: سال گذشته با توجه به وسعت رویداد بحث آموزش را نتوانستیم اجرا کنیم، اما امسال فارغ از اجرای ایده‌ها آموزش اجرایی و محتوایی نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *