صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نشست رئیس کل دادگستری سمنان با مسئولین واحد‌های ثبتی سراسر استان برگزار شد 

۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲:۵۶
کد خبر: ۴۷۱۹۵۹۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان در سومین روز از ایام هفته قوه قضائیه در اداره کل ثبت اسنادواملاک استان در جمع اعضای شورای قضایی، معاونین و مدیران واحد‌های ثبتی سراسر استان حاضر شد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی در سومین روز از ایام هفته قوه قضائیه در اداره کل ثبت اسنادواملاک استان در جمع اعضاء شورای قضایی، معاونین و مدیران واحد‌های ثبتی سراسر استان حاضر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای جلسه با تبریک خجسته ایام هفته قوه قضائیه و گرامی داشت یاد و خاطره اولین رئیس دستگاه قضا شهید آیت الله بهشتی گفت: تکالیف و سیاست‌های مدون و ارزشمندی برای تحقق فرامین هشت گانه مقام معظم رهبری برای سازمان ثبت اسناد و املاک تدوین شده و انتظار می‌رود تحقق برنامه‌ها در استان سمنان در موعد مقرر حاصل شود.

عبدالهی در ادامه با تاکید به نهادینه کردن موضوع تثبیت اراضی کشاورزی استان سمنان در سال جاری افزود: پیش بینی شده بوده ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ تثبیت شود اما ۵۴ درصد آن انجام شده؛ انتظار می‌رود مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک استان با همراهی موثر، اجرای این طرح را هرچه زودتر پیگیری و محقق کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به بهبود برخی از عملکرد‌های واحد‌های ثبتی سراسر استان اشاره و خاطر نشان کرد: در تشکیل پرونده‌های ثبتی موضوعاتی از قبیل بهره برداری از فناوری الکترونیک، اسکن اوراق ثبتی، چینش و تنظیم مرتب و صحیح اوراق پرونده‌های سنتی، بایگانی مرتبط پرونده‌ها و مصون سازی واحد‌های بایگانی اسناد از آسیب حشرات و مراقبت صحیح از اموال مردم در انبار‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

عبدالهی، با تقدیر از اهتمام آن سازمان در موضوعاتی از قبیل وصول معوقات بانکی، حمایت از تولید و اشتغال در صدور پروانه‌های کسب و کار، ثبت و تاسیس شرکت‌ها، تثبیت اراضی زراعی و اجرای طرح‌های تشویقی برای هدایت روستائیان به ثبت اراضی زراعی، تاکید کرد: هرکاری که منتهی به جلب رضایت مردم شود، عمل خیر است و معادل آن نزد خداوند باری تعالی محفوظ است و از جمیع تلاش‌های کارکنان این سازمان قدردانی می‌شود و امید است با بهبود عملکرد‌ها خدمت رسانی به مراجعین تسهیل شود.

 در این جلسه مدیران واحد‌های ثبتی سراسر استان به صورت ویدئوکنفرانس ارتباط داشتند و برخی از آنان با طرح موضوعاتی از رئیس شورای قضایی استان سمنان ارشاد قانونی لازم را کسب کردند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *