صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در پاسخ به میزان|

طحان‌نظیف: امیدواریم در سال انتخابات همکاری قابل‌قبولی با قوه قضاییه داشته باشیم/ ارتباط شورای نگهبان و دیوان عدالت ادارای به حل مشکلات مردم منجر می‌شود

۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۹۵۴۲
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بخش اصلی تعامل شورا و قوه قضاییه در زمان انتخابات است گفت: امیدواریم امسال که سال انتخابات است این همکاری به بهترین نحو صورت بگیرد.

خبرگزاری میزان - هادی طحان‌نظیف در نشست خبری امروز (۳ تیر ۱۴۰۲) به مناسبت هفته قوه قضاییه و در پاسخ به میزان، ضمن اشاره به نحوه تعامل دستگاه قضا با این شورا در سال گذشته با بیان اینکه بخش اصلی تعامل این دو ارگان در زمان انتخابات است گفت: چه در بررسی و رسیدگی به جرائم انتخاباتی و چه در بحث استعلامات قانونی مربوط به بررسی صلاحیتها که چون سال گذشته انتخابات نداشتیم این موضوع منتفی بود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امسال که سال انتخابات است امید‌واریم همکاری شورای نگهبان و دستگاه قضا به بهترین وجه صورت بگیرد و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

طحان‌نظیف ادامه داد: در یکسال گذشته همکاری شورای نگهبان و قوه قضاییه در حوزه مصوبات و لوایح قضایی یا مصوباتی که آثار قضایی داشتند در حد ارتباطات و تعاملات کارشناسی بوده که مثمرثمر بوده است، همچنین شورای نگهبان تعامل نزدیکی با دیوان عدالت اداری به عنوان دستگاه زیر نظر قوه قضاییه دارد و ارتباط نزدیکی است و تقریبا در هر نشست موارد بررسی شده به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: یکی از افتخارات قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که هر شهروندی نسبت به هر مصوبه‌ای در سطوح مختلف ادعایی دارد، به مرجع دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کند و در صورت بررسی و احصا از سوی دیوان به شورای نگهبان ارسال می‌شود، در این باره ارتباط نزدیکی با قوه قضاییه داریم که امیدواریم به حل مشکلات مردم بیانجامد.

 



انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *