صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نحوه دسترسی به سامانه «سامع» قوه قضاییه؛ درگاه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان عالی قضایی

۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰:۱۲
کد خبر: ۴۷۱۹۴۸۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۳ دیدگاه
سامانه «سامع» قوه قضاییه یا سامانه ارتباطات مردمی عدلیه، درگاه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین عالی قضایی بوده و جملگی شهروندان می‌توانند با ورود به این تارنما و ثبت درخواست خود مشکلات، مسائل و پیشنهاد‌های خود که مربوط به دستگاه قضایی است را ارسال کنند.

خبرگزاری میزان - در سال‌های اخیر، در راستای اجرایی کردن اقتضائات دولت الکترونیک و بهره گیری از سامانه‌های اینترنتی، قوه قضاییه گام‌ها و تدابیر گوناگونی را در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان و مردم عزیز اتخاذ کرده است.

بدین سان، با همکاری نهاد‌های مختلف قضایی، سامانه‌ای جامع با عنوان سامانه «سامع» قوه قضاییه یا سامانه ارتباطات مردمی عدلیه به نشانی الکترونیک same.eadl.ir ایجاد شده است.

این سامانه درگاه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین عالی قضایی بوده و جملگی شهروندان می‌توانند با ورود به این تارنما و ثبت درخواست خود مشکلات، مسائل و پیشنهاد‌های خود که مربوط به دستگاه قضایی است را ارسال کنند.

کاربران، جهت بهره مندی از خدمات سامع قوه قضاییه، می‌توانند مراحل ذیل را دنبال کنند:

۱- نشانی الکترونیک سامانه، same.eadl.ir را در مرورگر دستگاه خود جستوجو کنید.

۲-  مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی آن شوید. حال، به منظور ورود به سامانه، بر روی دکمه ثبت درخواست کلیک کنید.

۳- در این مرحله، لازم است تا همانند مراحل ورود به سامانه ابلاغ، از طریق سامانه احراز هویت ثنا، شماره ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید و بر روی دکمه مرحله بعد، کلیک کنید.

۴- در این صورت، یک رمز موقت شش رقمی به شماره همراه شما ارسال شده که پس از وارد کردن این رمز در کادر مشخص شده، باید دکمه ورود به سامانه را بزنید. بدین ترتیب، مراحل ورود به سامع، به پایان رسیده و پس از ورود به سامانه، میتوانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید.

لازم به ذکر است که برای ورود به سامع same.eadl.ir، کاربران می‌بایست ابتدا برای ثبت نام سامانه ابلاغ "ثنا " و احراز هویت در آن، اقدام نموده و نام کاربری و کلمه عبور دریافت کنند. در غیر این صورت، ورود به سامانه، برای کاربران یا متقاضیان، امکان پذیر نخواهد بود.

۵- پس از ورود به تارنمای سامع same.eadl.ir، از طریق سامانه احراز هویت ثنا به منظورثبت درخواست، بر روی گزینه ثبت درخواست جدید، کلیک کنید.

۶- در این صفحه، بسته به نوع درخواست مورد نظر خود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. 

 
۷- در اینجا، به طور نمونه، درخواست ملاقات حضوری را برگزیدیم.

۸- در این مرحله از ثبت درخواست خود، ابتدا، مشخص کنید که این درخواست را برای چه کسی ثبت می‌کنید. سپس، شماره تماس، شماره ملی و تاریخ تولد خود یا آن فرد را وارد کرده تا مشخصات شما یا فرد مورد نظر، در انتهای صفحه نشان داده شود. در پایان، بر روی دکمه (ثبت و مرحله بعد) کلیک کنید.

۹- در صفحه جدید، به منظور ثبت درخواست خود، سایر جزئیات، شامل استان و شهرستان مورد نظر و شخص ملاقات شونده را وارد کرده و پس از نوشتن شرح درخواست، مستندات و مدارک را بارگذاری کنید. سپس، در انتها، دکمه ثبت درخواست را بزنید.

۱۰- به این ترتیب، مراحل ثبت درخواست در تارنمای سامع قوه قضاییه same.eadl.ir به پایان رسیده و شما میتوانید از طریق همین سامانه، برای پیگیری درخواست خود اقدام کنید.

درخصوص پیگیری درخواست‌ها در سامع نیز به منظور پیگیری درخواست در سامانه سامع قوه قضاییه، پس از ورود به سایت این سامانه، به آدرس same.eadl.ir، بر روی گزینه لیست درخواست‌ها کلیک کنید.

همانگونه که در تصویر ملاحظه می‌کنید، لیست تمام درخواست‌های ثبت شده توسط شما نشان داده شده و به این ترتیب، می‌توانید برای پیگیری درخواست مورد نظر خود در سامع، اقدام کنید.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
کیا
|
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
عالی بود
احمد
|
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
عادی
مهدیه
|
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ثبت در سامانه سامع
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *