صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‎وگوی وزیران امور خارجه ایران و قطر در دوحه

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳:۲۱
کد خبر: ۴۷۱۸۹۳۳
وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که به قطر سفر کرده است، با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار، مسائل سیاسی دوجانبه، برخی موضوع‌های منطقه ای و بین المللی، روند برگزاری کمیسیون‌ مشترک اقتصادی ۲ کشور، ارتقا حجم تبادل تجاری دو کشور، تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بخش خصوصی، همکاری‌های حمل و نقلی به ویژه حمل نقل دریایی و فعال تر ساختن بنادر دو کشور برای تقویت حمل و نقل کالا و مسافر، موضوع‌های کنسولی خاصه وضعیت شهروندان ایرانی زندانی در قطر مورد گفت‌وگو، تبادل نظر و پیگیری قرار گفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط ممتاز سیاسی میان ایران و قطر، بر لزوم تلاش مشترک برای ارتقای همکاری‎های اقتصادی و تجاری و تحقق بخشیدن به هدف‎گذاری های رهبران دو کشور در این زمینه تاکید کرد. 

وی با استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور در آینده نزدیک و نیز دیدارهای هیئت‌های تخصصی و فنی ۲ کشور، ابراز امیدواری کرد که شاهد تحول در روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و قطر باشیم.

امیرعبداللهیان بر اهمیت نقش بنادر ۲ کشور در  افزایش نقل و انتقال کالا و مسافر میان ۲ کشور تاکید کرد و فعال‌تر کردن بنادر تعیین شده برای این منظور را خواستار شد.

موضوعات کنسولی از جمله کمک به آزادی و یا انتقال زندانیان ایرانی در زندان‎های قطر نیز از دیگر موضوعات مطرح شده توسط وزیر امور خارجه کشورمان در این ديدار بود. 

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار از توسعه روابط دوجانبه اظهار خرسندی کرد و گفت: گام‎های خوبی تاکنون برداشته‎ایم و در عین حال لازم است برای تحقق اهداف از قبل تعیین شده بیشتر تلاش کنیم.

وی خواستار هدف‎گذاری صحیح برای برگزاری اجلاس آتی کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور شد.

نخست وزیر قطر همچنین تنظیم برنامه کار مشترک را برای هموار کردن مسیر و رفع موانع همکاری مهم دانست و افزود که کشورش در تلاش است زمینه‎های لازم برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی ایران در قطر را فراهم کند.

آل ثانی همچنین نسبت به تقویت همکاری های حمل ونقل دریایی دو کشور نیز ابراز آمادگی کرد و گفت: در این زمینه وزرای ذیربط دو کشور تلاش‌های خود را افزایش خواهند داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *