صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ما موظف به اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران هستیم

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۸۸۷۳
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تصویب شده است و ما مکلف به اجرای آن هستیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اولین جلسه کمیته راهبری طرح جامع مدیریت پسماند با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، داود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، قربانی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری، حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، شهرداران مناطق ۲، ۳ و ۱۶، فیاض مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران، سازمان شهرداری‌ها و دهیار‌های کشور، نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان وزارت کشور، فرمانداری، استانداری، محیط زیست کشور و ... عصر روز دوشنبه ۲۹ خردادماه با محوریت بررسی طرح جامع مدیریت پسماند برگزار شد.

نظری در این جلسه پس از ارائه گزارشی جامع از اقدامات حوزه مدیریت پسماند طی سال‌های گذشته، اقدامات و فعالیت‌های کنونی و برنامه‌های پیش روی این سازمان، گفت: موضوعات پسماند همواره مورد تاکید شورا و شهردار تهران بوده است و در حوزه خدمات شهری نیز مدیریت پسماند از اهمیت بسیاری برخوردار است. از اینرو این جلسات باید به شکل مستمر برگزار تا با همفکری و تبادل نظر به نتایج قابل قبولی در این حوزه دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در کارگروه مدیریت پسماند استان تهران، گفت: هر آنچه در کارگروه مدیریت پسماند مصوب شود، نقشه راه شهرداری در حوزه پسماند خواهد بود و ما موظف به اجرای احکام طرح جامع پسماند به عنوان سند بالادستی هستیم.

به گفته نظری؛ طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تصویب شده است و ما مکلف به اجرای آن هستیم.

همچنین در این جلسه نظری بر موضوعاتی، چون لزوم استفاده از تجربیات پیشین در حوزه مدیریت پسماند، آسیب شناسی و شناسایی این طرح در جهت بهبود و اصلاح، تشکیل شورای مشورتی، تعیین چارچوب و جمع بندی نقطه نظرات و بدنبال آن تصمیم گیری‌های نهایی و... تاکید کرد.

بنابر این گزارش؛ در این نشست مدیران، مسوولین و اعضای کمیته راهبری طرح جامع مدیریت پسماند به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پیرامون چگونگی اجرای طرح جامع پسماند شهر تهران پرداختند و بر تشکیل استراتژی جمعی در مدیریت شهری در حوزه مدیریت پسماند تاکید کردند.

این گزارش حاکیست؛ تدوین چشم انداز، اهداف کلان، راهبرد‌ها و سیاست‌های طرح جامع شهر تهران، هوشمندسازی سیستم مدیریت پسماند، اصلاح نحوه واگذاری خدمات مدیریت پسماند، نوماند (طرح نو در مدیریت پسماند)، بررسی پروژه‌های تحولی مدیریت پسماند در مجتمع‌های پردازش و دفع و... از موضوعات مختلفی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص موارد فوق بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *