صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افشاگری فاکس نیوز از دخالت بایدن در امور اوکراین در حمایت از پسرش

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲:۴۶
کد خبر: ۴۷۱۸۷۰۷
فاکس نیوز در گزارشی رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که در سال ۲۰۱۵ اوکراین را برای اخراج دادستانی که در حال تحقیق در مورد پرونده پسرش بود، تحت فشار قرار داده است.

خبرگزاری میزان - «فاکس نیوز» به تازگی اسنادی را درباره رابطه مشکوک بین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و پسرش «هانتر» در اوکراین فاش کرده که به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد.

این شبکه، «بایدن» را متهم کرد که در سال ۲۰۱۵ اوکراین را برای اخراج دادستانی که در حال تحقیق در مورد پرونده پسرش بود، تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، دادستانی که «بایدن» خواستار اخراج او شد، در حال بررسی پرونده‌ای درباره شرکتی بود که هانتر در آن کار می‌کرد.

این اسناد همچنین فاش کرده که «جو بایدن» در سال ۲۰۱۵ تهدید کرده بود که اگر دادستان کل این موضوع را نپذیرد، کمک یک میلیارد دلاری به کی‌یف را در سال ۲۰۱۵ قطع خواهد کرد.

«فاکس نیوز» همچنین به فشار‌های «بایدن» پس از سفر معروفش به اوکراین در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد. 

تلاش بایدن برای اخرج دادستان وقت اوکراین

نکته قابل توجه این است که «بایدن» یک بار در مقابل دوربین گفته بود که سیاست دولت «اوباما» در قبال اوکراین را هدایت می‌کند و با موفقیت برای برکناری «ویکتور شوکین»، دادستان وقت که در حال تحقیق از موسس شرکت گازی «بوریسما» بود، فشار آورد. 

«بایدن» در سال ۲۰۱۸ به شورای روابط خارجی، گفت: به آن‌ها نگاه کردم و گفتم شش ساعت دیگر از اینجا می‌روم؛ اگر دادستان کل اخراج نشود، پول را دریافت نخواهید کرد.

با این حال، متحدان بایدن و او نیز مدعی بودند که مداخله رئیس جمهور کنونی آمریکا که باعث اخراج «شوکین» شد، ربطی به پسرش نداشت، بلکه به نگرانی‌های مربوط به موضوع فساد مرتبط بود. 

«جو بایدن» بار‌ها ادعا کرده است که هرگز با پسرش در مورد معاملات تجاری‌اش در خارج از کشور صحبت نکرده است.

شرکای تجاری «هانتر بایدن» که با شرکت گازی اوکراینی Burisma Holdings ارتباط داشتند، تنها چند روز پس از بازگشت معاون رئیس جمهور وقت پس از سفر مورد نظر به اوکراین، در یک مهمانی که به میزبانی «جو بایدن» برگزار شد، شرکت کردند. 

«هانتر بایدن» بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، به همراه «دوون آرچر»، شریک تجاری‌اش، یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت گازی بود که گزارش شده است.

فاکس نیوز پیشتر گزارش داد که منابع آشنا با این سند ادعا کردند که این شهروند خارجی یکی از مدیران هلدینگ «بوریسما» بوده است که به «جو بایدن» و پسرش هر کدام پنج میلیون دلار برای رسیدگی به تعدادی از مسائل از جمله تحقیقات در مورد این شرکت از سوی «ویکتور شوکین» پرداخت کرده است.

تحقیقات درباره وزیر سابق انرژی آمریکا در موضوع اعمال نفوذ بر شرکت‌های اوکراینی

به گزارش «دیلی بیست»، در همین حال، یک تحقیق جدید به مدیریت حزب جمهوری‌خواه در سنا به افشاگری‌های جدیدی درباره دخالت «ریک پری»، وزیر انرژی سابق در تجارت گاز طبیعی اوکراین منجر شد. 

سناتور «ران وایدن» در نامه‌ای به بازرس کل وزارت انرژی، نوشت که در مصاحبه‌هایی برای تحقیقات «بایدن»، «ریک پری» به مانور دادن برای انتصاب ۲ متحد خود در هیئت مدیره شرکت ملی گاز اوکراین «نفتوگاز» متهم شده است. 

«آموس هوخشتاین»، مشاور سابق «جو بایدن»، به کمیته‌ها، گفت که «ریک پری» در زمانی که در کابینه ترامپ بود، با موفقیت کی‌یف را تحت فشار قرار داد تا «رابرت بنش» و «مایکل بلیزر» را که هر ۲ دارای منافع شخصی برای گاز طبیعی هستند، در هیئت مدیره «نفتوگاز» قرار دهد.

شرکت‌های این ۲ فرد بعداً معاملات تجاری مطلوبی را در اوکراین تضمین کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *