صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

چرا شرط پلاک فعال خودرو برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه لغو شد؟

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۷۱۸۴۳۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با تاکید بر اینکه تصمیم حذف شرط پلاک فعال خودرو برای ایجاد تسهیل در فرایند خرید اتخاذ شده است، گفت: فردی که دارای پلاک فعال با عمر بیش از ۵ سال باشد مصرف‌کننده واقعی بوده و برای دلالی اقدام به خرید نکرده است.

خبرگزاری میزان _ روز گذشته مرکز ملی رقابت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد افرادی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی مستثنی هستند. 

در همین خصوص سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: تمام افرادی که دارای پلاک فعال با عمر بیش از ۵ سال باشند، براساس تبصره الحاقی به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، می‌توانند برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودرو‌های داخلی اقدام کنند. 

وی گفت: شرط عدم ثبت‌نام افراد دارای پلاک فعال با عمر بیش از ۵ سال تاکنون برای ایجاد محدودیت در ثبت‌نام و خرید و شناسایی مصرف‌کننده واقعی بوده است. 

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در ادامه افزود: در برخی از موارد ممکن است فرد خودروی خود را به‌فروش رسانده باشد، اما پلاک این فرد در تعویض پلاک باقی‌مانده باشد که برای جلوگیری از تضییع حقوق، انجام خرید عادلانه و تسهیل در فرایند خرید این قانون در دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت تصحیح شد. 

به گفته توکلی اگر فردی دارای پلاک فعال با عمر بیش از ۵ سال باشد نشان می‌دهد که فرد مصرف‌کننده واقعی است و برای امر دلالی اقدام به‌خرید نکرده است. 

انتهای پیام/

فوزیه تاجران


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *